AMERIČKI SUPERAVION

11 fotografija koje pokazuju zašto je "SR-71 Blackbird" bio najbolji avion svih vremena

SR
Foto: US Air Force
1/11
25.01.2015.
u 14:57

Proizvedeno je samo 32 "Blackbirda" te su bili u upotrebi od 1964. do 1998. godine. Iako je uspješno izvedeno preko 4 000 borbenih letova, ni jedan zrakoplov nije izgubljen zbog neprijateljske vatre, ali je dvanaest uništeno u nesrećama

Ako bismo uspoređivali izgled, samo nekoliko zrakoplova možemo svrstati rame uz rame sa "SR-71 Blackbirdom". Američko zrakoplovstvo nije imalo nit' će imati stroj koje može pobjediti karakteristike ovog aviona, prenosi Businessinsider.

Pogledajte jedanaest fotografija koje nam pokazuju zašto je Blackbird i dalje "cool".

"SR-71 Blackbird" je brzi izviđački zrakoplov koji leti na vrlo velikim nadmorskim visinama. Proizveo ga je legendarni team "Skunk Works" u vlasništvu tvrtke Lockheed 1960-ih godina.

Foto: US Air Force

NASA-in "SR-71" na svom prvom letu 31. listopada 1997. godine u sklopu centra za istraživanje Dryden u Edwardsu, Kaliforniji.

"Blackbird" je mogao dosegnuti brzine preko 3 Macha (3 540 km/h). Trup se "Blackbirda" obično širio pri velikim brzinama zbog čega je često curilo gorivo iz aviona jer su paneli bili vrlo slabo zategnuti kada je avion bio parkiran na zemlji.

Foto: US Air Force

Najviši doseg Blackbirda bio je 26 kilometara. Zbog tog razloga posade su morale nositi odijela pod tlakom i astronautske kacige.

Foto: US Air Force

Blackbirdom su upravljala dva zrakoplovca; pilot i časnik zadužen za izviđanje koji je pratio sve sustave u zadnjoj pilotskoj kabini.

Foto: US Air Force

Proizvedeno je samo 32 "Blackbirda" te su bili u upotrebi od 1964. do 1998. godine. Iako je uspješno izvedeno preko 4 000 borbenih letova, ni jedan zrakoplov nije izgubljen zbog neprijateljske vatre, ali je dvanaest uništeno u nesrećama.

Foto: US Air Force

Prostor unutar kabina bio je veoma klaustrofobičan. Vanjski vjetrobran pilotskih kabina bio je izrađen od kvarca te ultrasonično spojen na okvir koji je bio izrađen od titana. Vanjska temperatura vjetrobrana znala je dosegnuti čak 315 stupnjeva Celzijusa tijekom izvršavanja određenih zadataka.

Foto: US Air Force

Ništa nije bilo privlačno u pilotskoj kabini. Za razliku od današnje tehnologije, "SR-71" je i dalje imao velik broj raznih manualnih prekidača i monitora. Vidljivost iz prednje kabine također nije bila najbolja.

Foto: US Air Force

Iako nije bio "nevidljiv" zrakoplov, "SR-71" su teško mogli uočiti neprijateljski radari.

Foto: US Air Force

Zbog svoje velike brzine, Blackbird je koristio padobran kako bi se lakše zaustavio nakon slijetanja na pistu.

Foto: US Air Force

Također se mogao puniti gorivom u zraku što mu je omogućilo vrlo dugačke zadatke.

Foto: US Air Force

Blackbird i dalje drži rekord najbržeg aviona kojeg je vozio čovjek (rekord je srušen 1976. godine).

>>Kako je tijekom Hladnog rata „MIG-31“ obranio sovjetsko nebo od američkog superaviona „SR-71 Blackbirda“

Iako "SR-71" više nije u upotrebi, legenda živi i dalje.

Foto: US Air Force

Ključne riječi

Komentara 35

Avatar kontraadmiraI
kontraadmiraI
19:16 25.01.2015.

Koji je kriterij da bi jedan avion bio "najbolji avion svih vremena"? Naslov je pompozan i besmislen. Crna ptica je imao svoju svrhu i namjenu, kao i svaki drugi zrakoplov, neki manji uspješan, neki više.

DU
Deleted user
19:03 25.01.2015.

SR-71 je sljednik YF -12, odnosno dvosjed od A-12 i uglavnom je bio namijenjen izviđačkim letovima, a ne borbenim, pa nije ni mogao biti izgubljen "u borbi". No njegova iskustva dobro su došla za Stealth program.

DU
Deleted user
21:16 25.01.2015.

Namjena je bila špijuniranje rusa na takvim visinama da im obrana ne može ništa. Najbolji svih vremena? Mislim da ne. Najljepši svih vremena? Meni osobno da.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije