DRUGI SVJETSKI RAT

Naoružanje japanske carske mornarice

Yamato
Foto: Wikimedia Commons
1/3
25.08.2014.
u 16:31

Krstarica je postizala maksimalnu brzinu od 33 čvora, a njen opseg djelovanja iznosio je 14.400 kilometara. Od naoružanja krstarica je imala dva katapulta, tri hidrozrakoplova, torpedne cijevi na gornjoj palubi i deset topova kalibra 203 milimetra. Primarno naoružanje bilo je postavljeno u dvocijevne kupole.

Japanska Mješovita flota u svom je sastavu imala nekoliko kategorija brodova, bojne brodove, lake i teške krstarice, topovnjače, razarače (I. klase Minekaze, Kamikaze), razarače II. klase (Momi, Wakatake), minopolagače (klasa Tokiwa, Toshima), patrolne brodove (klasa Shimushu i Etorofu), nosače hidrozrakoplova, desantne brodove, torpedne brodove, motorne torpedne čamce, protupodmorničke čamce, desantne čamce i topničke čamce, podmornice oceanskog tipa (klasa KD1, Kaidai, i klasa KD2, Kaidai), zatim podmornice obalnog tipa (klasa Kaisho) i transportni tip (klasa D.1.). U nastavku teksta iznosimo karakteristike brodova različitih klasa u sastavu spomenute flote.

Nosač zrakoplova, klasa Kaga

Proizveden je 1. rujna 1923. u brodogradilištu Kawasaki (grad Kóbe), a djelovao je u ratnim operacijama od 31. ožujka 1928. godine. Na početku djelovanja posjedovao je tri uzletne palube na prednjem dijelu. Izviđački zrakoplovi bili su smješteni na srednjoj palubi dužine svega 15 metara. Na donjoj palubi, dužine 55 metara, nalazili su se torpedni bombarderi, a na gornjoj palubi, dužine 190,2 metra, bili su smješteni lovci i bombarderi. Nosač je doživio modifikaciju u razdoblju od 1934. do 1936. kada mu je ugrađen novi pogonski sustav (jači za 36.000 KS), trup nosača je produžen za 8,5 metara, glavna uzletna paluba produžena je od pramca do krme, a etažne palube uklonjene su. Nosaču su također prošireni hangari, a ukupan kapacitet zrakoplova dostigao je brojku 90 letjelica. Osnovne su karakteristike nosača zrakoplova nakon obnavljanja sljedeće: dužina uzletne palube 248,76 metara, pogon se sastojao od parne turbine i kotlova s četirima osovinama – ukupno 127.400 KS, maksimalna brzina nosača zrakoplova iznosila je 28 čvorova. Nosač je imao ukupno 2.016 članova posade. Djelovao je u sastavu Mješovite flote (njena I. flota) od 1935. godine. Sudjelovao je u ratu protiv Kine (1937. – 1938.), a od 10. travnja 1941. djelovao je u sastavu I. zračne flote. Nosač zrakoplova Kaga sudjelovao je u napadu za Pearl Harbor, invaziji na Rabalu i djelovao je u području Maršalovih Otoka. Potopljen je zbog nastalih oštećenja u bitki za Midway 5. lipnja 1942. godine.

Foto: Wikimedia Commons

Teška krstarica – klasa Takao

Klasa Takao proizvedena je u brodogradilištu Yokosuka (Kangawa perfektura) 1932. godine. Krstarica je postizala maksimalnu brzinu od 33 čvora, a njen opseg djelovanja iznosio je 14.400 kilometara. Od naoružanja krstarica je imala dva katapulta, tri hidrozrakoplova, torpedne cijevi na gornjoj palubi i deset topova kalibra 203 milimetra. Primarno naoružanje bilo je postavljeno u dvocijevne kupole. Oko zadnjeg dimnjaka na palubi su bili raspoređeni automatski topovi kalibra 40 mm (učinkoviti do visine od 2.500 metara). Strojnice su postavljene na prednji dio palube. Torpedno naoružanje stajalo je na gornjem dijelu palube, a koristio se model torpeda 90, čija je masa eksplozivnog naboja iznosila 390 kilograma. Pogon je raspoređen u nosnom i krmenom odsjeku, a kao pogonsko gorivo rabila se nafta ukupne zapremnine 2570 tona. Krstarica klase Takao modernizirana je 1941., a njezine karakteristike bile su sljedeće: masa opterećene krstarice iznosila je 14.606 t, pogon se sastojao od parne turbine i kotlova s četirima osovinama – ukupne snage 130.000 KS, oklop se sastojao od pojasa debelog 203 mm, na palubi 70 mm, topovskih kupola 230 mm i zapovjednog tornja 254 mm. Posada krstarice brojila je 773 člana.

Foto: http://ozebook.com/

Razarač, klasa kamikaze

Nalog za izradu grupe razarača izdao je 1919. godine generalni stožer japanske carske mornarice. Klasa kamikaze proizvedena je 1920. godine u brodogradilištu Mitsubishi (Tokio). Karakteristike razarača su sljedeće: masa opterećenog broda iznosila je 1720 tona, pogon je bio na parne turbine i kotlove s dvjema osovinama ukupne snage 38.500 KS, a ostvarivao je maksimalnu brzinu od 37,2 čvorova. Kao pogonsko gorivo rabila se nafta ukupne zapremnine 420 tona. Naoružanje se sastojalo od četiri topa kalibra 120 mm, dvije strojnice kalibra 7,7 mm, dva bacača dubinskih bombi i šest torpeda naboja 390 kilograma. Topovi su se nalazili na krmi, a strojnice su postavljene na bokove zapovjednog mosta. Ukupan broj članova posade iznosio je 148.

Shinshu Maru – desantni brod

Brod je ušao u naoružanje 1935. godine. Karakteristike broda su sljedeće: masa 9000 tona, dužina 156 m, a širina 19 m, pogon se sastojao od parnog stroja i kotlova ukupne snage 8000 KS, a ostvarivao je maksimalnu brzinu od 19 čvorova. Naoružanje se sastojalo od četiriju topova kalibra 75 mm i četiriju topova kalibra 20 milimetara. Desantni čamci ovog broda nalazili su se u krmenom dijelu, u blizini pokretnih vrata. Ukupna nosivost desantnog čamaca Shinshu Maru jest 29 čamaca modela Daihatsu (kapacitet 70 vojnika, srednji tenk i 12 t opreme) i 25 čamaca modela Shohatsu (kapacitet 30 vojnika i 3 t opreme). Sveukupan broj vojnika koji se prevozio u desantnom čamcu Shinsu Maru iznosio je 2200 vojnika i 220 članova posade.

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar commentator
commentator
12:43 26.08.2014.

Malo texta za veliku temu.

Avatar esacesdavidis
esacesdavidis
12:15 01.09.2014.

malo i slika

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije