DRUGI SVJETSKI RAT

Oklopni transporter SdKfz 251D

Wikimedia
Foto: Wikimedia Commons
1/2
17.11.2014.
u 19:06

Netko je izračunao da je stvarna potreba njemačkih snaga bila oko stotinu tisuća oklopnih transportera.

U vrijeme kada je u njemačkoj vojsci 1935. godine planiran koncept oklopne divizije predviđeno je oklopljeno vozilo za prijevoz pješaštva, odnosno odjela od 12 vojnika, na postolju polugusjeničara. Tegljač SdKfz 11 od 3 tone postao je postoljem budućeg srednjeg oklopnog transportera. Prvi oklopni transporter SdKfz 251 proizveden je u srpnju 1939. godine. Do rujna 1943. godine proizvedeno je ukupno 4 650 oklopnih transportera u varijantama A, B i C i to u 23 različite podvarijante.

Foto: Wikimedia Commons

Prva od njih, SdKfz 251/3 bila je zapovjedna sa 8 različitih radiostanica različitog dosega ovisno o značaju zapovjednog mjesta, itd... Nakon racionalizacije i poboljšanja do kraja rata inačica D proizvedena je u 10 602 primjerka. Uz tako prividno velik broj transportera u najboljem slučaju jedna od šest bojni pješaštva u oklopnim divizijama prevožena je u oklopnim transporterima, a ostali u kamionima. Ta činjenica znatno je umanjivala djelotvornost oklopne divizije posebnice u kasnu jesen i proljeće kada je tlo bilo blatnjavo ili raskvašeno.

Netko je izračunao da je stvarna potreba njemačkih snaga bila oko stotinu tisuća oklopnih transportera.

  • težina - 8t
  • posada - 12
  • osnovno naoružanje: 2 strojnice 7,92 mm MG34
  • streljivo: 2 010 metaka
  • oklop nadgrađa - prednja ploča: 10mm/57°, bočni 8/55°, i straga 8mm/57°
  • oklop tijela - prednja ploča: 15mm/68°, bočni: 8mm/55°, i straga 8mm/57°
  • motor: benzinski Maybach HL42TURKM
  • snaga motora: 100 KS
  • najveća brzina po cesti: 53 km/h
  • doseg: 300km
  • dimenzije: d-5,98 m | š-2,1 m | v-1,75 m

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije