Messerschmitt Me-262 bio je prvi lovac - mlažnjak u operativnoj upotrebi. Prvi je let doživio 18. srpnja 1942. godine, piše WHO.
Avion je imao dva nadimka - "Schwalbe" za verziju lovca te "Sturmvogel" za verziju bombardera. Projektiran je priče početka Drugoga svjetskog rata, ali problemi s razvojem odgodili su njegove prve borbene zadatke do 1944. godine. Me-262 bio je brži te snažnij od svih savezničkih aviona uključujući i britanski mlažnjak Gloster Meteor.
Piloti ovog aviona ostvarili su 542 zračne pobjede iako je taj broj daleko veći od broja zapravo potvrđenih pogodaka. Zarobljeni avioni Me-262 poslužili su Saveznicima da razviju i svoje mlažnjake kao što su F-86 Sabre te B-47 Stratojet.
Tehničke karakteristike
Posada: 1
Dužina: 10.60 m
Raspon krila: 12.60 m
Visina: 3.50 m (11 ft 6 in)
Površina krila: 21.7 m²
Masa (prazan): 3,795 kg (8,366 lb)
Masa (pun): 6,473 kg (14,272 lb)
Pogon: 2 × Junkers Jumo 004 B-1 mlazna motora
Učinkovitost
Maksimalna brzina: 900 km/h
Domet: 1,050 km
Maksimalna visina: 11,450 m
Uspon: 1,200 m/min
Naoružanje: topovi 4 × 30 mm MK 108
Rakete: 24 × 55 mm R4M rakete
Bombe: 2 × 250 kg ili 2 × 500 kg A-2 verzija
Ostatak slika pogledajte u galeriji.
Nedavno se je u komentarima ovdje spominjao ovaj izvanredni avion! Komentatori su ga uspoređivali s nekim elisno klipnim avionima a li to jednostavno nije moguće uspoređivati jer Me 262 je bio nešto sasvim novo i drugačije od do tada korišćenih lovacaNjegova pojava je bila pravi šok za saveznike! Njegova brzina i naoružanje, koje se je sastojalo od čak četiri automatska 30 milimetarska topa je bilo vrlo ubitačna kombinacija za rušenje savezničkih bombardera, a kad se je k tomu dodao i dobar pilot, to je bila prava mora svih savezničkih pilota! Poznati njemački zračni as, Adolf Galand, je ovako opisao svoja iskustva poslije leta a ovim avionom rekavši: Imao sam takav osjećaj, kao da me anđeli potiskuju naprijed! Ali oz sve dobre osobine, avion je imao i ozbiljne nedostatke, koji su dolazili do izraza, kad je s njim letio mlad i neiskusan pilot, a takvih je u to vrijeme bilo u njemačkoj naj više! Naime, kod prenaglog dodavanja gasa, mlazni motor se je "zalio" i ugasio se! Sreća, da je pilot mogao sletjeti i s drugim preostalim motorom! U razvoj tog aviona se je već po običaju upleo Hitler i naredio, da od njega načine bombarder tj Sturmvogel, kako ga je htio nazvati! ali s dvije bombe od 500 kg, avion je gubio svoje prvobitne karakteristike i u brzini pao u područje brzine, koje su imali svi saveznički lovci! To Hitlerovo mješanje u razvoj aviona je za dobru godinu dana produžilo i odgodilo uvođenje aviona u lovačke jedinice, što je vjerovatno spasilo mnoge savezničke posade bombardera! Kad je Njemačka kapitulirala, nacrte tog aviona, a i gotove primjerke, razgrabili su saveznici i upotrijebili su sve to za razvoj svojih tipova mlaznih lovačkih aviona! Samo ni istočni ni zapadni saveznici dugo vremena nisu mogli razumjeti, zašto Me 26a ima strijelasta i nazad zakošena krila! tako da su amerikanci još dugo vremena kod svojih aviona koristili ravna krila sve do pojave njihovog lovca F 86 Sabre, koji je bio potpuno izgrađen na aerodinamičkim principima, kao i Me 262 a rusi su te principe iskoristili kod svog lovca MiG 15!