DRUGI SVJETSKI RAT

Njemačka samohodna haubica - "Wespe"

Foto: Wikimedia Commons
Wespe 1944.
Foto: forums.gamesquad.com
Wespe and hummel
Foto: http://www.worldwarphotos.info/
SS
16.04.2015.
u 18:16
Novo vozilo nazvano je Wespe, odnosno osa. Sveukupno je proizvedeno 835 samohodnih haubica, od kojih 159 bez naoružanja, samo kao oklopljeni transporteri za prijevoz 90 pričuvnih granata.
Pogledaj originalni članak

Nijemci su u kampanji na zapadu 1940. spoznali da je oklopnim postrojbama potrebna topnička potpora. Početkom 1942. godine Alkett je kao privremeno rješenje ponudio jednostavnu konstrukciju lake haubice leFH18 kalibra 105mm na djelomično produženom hodnom tijelu tenka Panzer II zaštićenu lakim oklopom s tri strane. Na provedem testovima novo vozilo (Leichte Feldhaubtize 18/2 auf Fahrgestell Panzerkampfwagen II (Sf) pokazalo je vrlo dobre osobine - brzinu i prohodnost kao tenkovi i top jednako djelotvoran kao u divizijskim topničkim pukovnijama.

Foto: http://www.worldwarphotos.info/

FOTO: "Wespe" u posjedu 2. oklopne divizije

Odmah je naručeno 1 000 primjeraka čija je proizvodnja započela u veljači 1943. godine. Novo vozilo nazvano je Wespe, odnosno osa. Sveukupno je proizvedeno 835 samohodnih haubica, od kojih 159 bez naoružanja, samo kao oklopljeni transporteri za prijevoz 90 pričuvnih granata. Svaka oklopna divizija imala je dvije bitnice od 4 do 6 takvih haubica. Ostale su u naoružanju do kraja rata.

Foto: forums.gamesquad.com

FOTO: "Wespe" (Osa) i "Hummel" (Bumbar)

  • težina: 115
  • posada:5
  • naoružanje: 1 haubica 10.5cm leFH18M, 1 strojnica 7,92
  • traverza: 17° lijevo i 17°desno
  • elevacija: -5° do +42°
  • streljivo: 32 granate, 300 metaka 7.92 mm
  • oklop štita topa: prednja ploča: 10mm/56°, bočna 10mm/73°, stražnja otvorena
  • oklop tijela: prednja ploča: 30mm/75°, bočna: 15mm/90°, stražnja: 15mm/80°
  • motor: benzinski Maybach HL62TR
  • snaga motora: 140KS
  • najveća brzina po csti: 40km/h
  • doseg: 220 km
  • dimenzije: d-4,81m, š-2,28m, v-2,30 m
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.