DRUGI SVJETSKI RAT

Lovački tenk "Jagdpanzer IV"

Foto: Panzer Museum Munster / Wikimedia Commons
JPIV
Foto: Bundesarchiv
JJ
Foto: Bundesarchiv
JP
20.04.2015.
u 13:56
U rukama iskusne posade mogli su biti vrlo ubojiti. Nedostatak kupole i ciljanje cijelim vozilom bio im je veliki nedostatak, ali su im vrlo mala visina (visina čovjeka) i zakošen oklop bili prednost.
Pogledaj originalni članak

Pritisnuta sa svih strana i sa sve više uništene industrije, Njemačka se suočila s obrambenim ratom i nedovoljnom proizvodnjom tenkova. Jedno od jednostavnijih rješenja. niže cijene izrade i kraćeg vremena proizvodnje, bili su lovci tenkova. U biti, defenzivno oružje. U rukama iskusne posade mogli su biti vrlo ubojiti. Nedostatak kupole i ciljanje cijelim vozilom bio im je veliki nedostatak, ali su im vrlo mala visina (visina čovjeka) i zakošen oklop bili prednost.

FOTO: Mađarska 1944. pješaštvo uz JPIV

Foto: Bundesarchiv

Jedno od takvih vozila bio je lovac tenkova, odnosno službeno nazvan protutenkovskim topom na podvozju tenka Panzer IV (7.5cm PaK L/48 auf Fahrgestell Panzerkampfwagen IV) ili jednostavnije nazvan lovačkim tenkom, odnosno Jagdpanzerom IV. U naoružanju je odjela lovačkih tenkova u oklopnim divizijama od ožujka 1944. godine. Sveukupno je do studenoga 1944. proizvedeno 769 Jagdpanzera IV.

Foto: Bundesarchiv

  • težina: 24.5 t
  • posada: 4
  • osnovno naoružanje: 7.5 cm PaK39 L/48, 1-2 strojnice 7.92 mm MG34 ili 42
  • streljivo: 79 granata, 600 metaka
  • traverza: 10 stupnjeva lijevo i 10 stupnjeva desno
  • elevacija: -5 stupnjeva do +15 stupnjeva
  • oklop nadgrađa: prednja ploča: 60mm/40 stupnjeva, bočni 30mm/60 stupnjeva i straga 20mm/89 stupnjeva
  • bočna ploča protiv kumulativnih granata 8mm/90 stupnjeva
  • motor: benzinski Maybach HL120TRM
  • snaga motora: 300KS
  • najveća brzina po cesti: 40km/h
  • doseg: 210 km
  • dimenzije: d-6.85m, š-3.17m, v-1.85m
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

MN
Mnemia
22:28 21.04.2015.

Bolji je bio sovjetski SU-85 al to je samo moje misljenje...