Teški „supertegljač“ (Zughkraftwagen 18t) kamion-polugusjeničar konstruirao je FAMO (Fahrzug- und Motorenwerke GmbH – Breslau). Prvi tegljač završen je 1935. i bio je prije svega namijenjen za vuču teškog topa 24cm-Kanone 3 koji je od 1937. u naoružanju njemačkog topništva. Zbog vučne sile od 35,5 tona tegljač su naručile i oklopne postrojbe. Na ilustraciji je model „F3“ s prostorom za smještaj posade u prednjem i utovarnim prostorom za opremu u stražnjem dijelu vozila. U stražnjem dijelu, kod vučne kuke tegljača, smješten je reduktor sa sajlom vučne sile od deset tona. FAMO 18t proizvođen je i u tri glavne inačice: Sd.Kfz.2/1 s dizalicom od sedam tona, Sd.Kfz.9/2 s dizalicom nosivosti od deset tona i Sd.Kfz.9/6 sa sajlom vučne sile od 40 tona. Mjesečna proizvodnja tih tegljača u 1939. godini bila je oko deset vozila, sljedeće godine oko 20, da bi 1944. dosegla svoj maksimum od oko 85 vozila.
Tih tegljača nikada nije bilo dovoljno i za Nijemce je predstavljalo izuzetno vrijedno vozilo. U Afriku ih je stiglo oko 20 komada. Britanci su vrlo cijenili i koristili svaki zarobljeni primjerak.
- Motor: benzinski Maybach HL 108 V12, vodom hlađeni
- Snaga motora: 230 KS pri 2600 okretaja
- Spremnik: od 230 litara ispod sjedala vozača
- Doseg: 300 km
- Najveća brzina: 40 km/h
- Brzine: 4 + 1R
- Težina praznog vozila: 14.800 kg
- Najveća nosivost: 22.000 kg
- Dimenzije: d-8.32m / š-2.90m / v-2.65m
- Savladava uspon: 40%
- S teretom od 35 tona u vuči mogao je savladati uspon od 15 stupnjeva
>>Njemački lovac tenkova : 4.7cm PaK(t) (Sf) Auf Pzk.Kpfw. I