JAPANSKO-KINESKI RAT

Najbolji japanski pilot Tetsuzo Iwamoto (1916. – 1955.)

Iwamoto
Foto: acesofww2.com
23.01.2015.
u 16:30

Nakon završetka rata ostao je potpuno razočaran kapitulacijom svoje zemlje. Radio je raznovrsne poslove nakon rata, ali nikada profesionalno, jer se odao alkoholu, što je izazvalo mnogo privatnih problema u njegovu životu.

Tetsuzo Iwamoto bio je najbolji pilot zračnih snaga u sastavu carske mornarice u Drugome kinesko-japanskom ratu i ratu na Pacifiku. Njegova vojna karijera trajala je punih sedam godina. Iwamoto je bio poznat po metodi gerilskih zračna napada, koji su se sastojali od konstantnih napada na protivničke zrakoplove i brzog povlačenja. Tetsuzo Iwamoto rođen je u lipnju 1916., a završio je srednju agronomsku školu u Sapporu (Hokkaido).

Nakon završene srednje škole prijavio se za pilota carske mornarice u lipnju 1934. godine. Diplomirao je u prosincu 1936. u klasi pilota lovca. Prvo vatreno krštenje doživio je u bitki za Nanchang u Kini 25. veljače 1938. godine. U napadu je 22-godišnji Iwamoto oborio četiri protivnikova lovca. Ponovio je svoju izvedbu 29. travnja iznad Hankowa, gdje je oborio četiri lovca. U rujnu 1938. vraćen je na dužnost u Japan gdje je postao članom Saiki zračne grupe. Bio je najbolji pilot unutar grupe jer je oborio 14 zrakoplova u Kini. Vršio je dužnost na nosaču zrakoplova Zuikaku, a djelovao je u japanskom napadu na Pearl Harbor.

Vraćen je ponovno na dužnost u Japan 24. prosinca 1941., a kasnije je prebačen na bojište iznad Indijskog oceana i Koraljnog mora. Od kolovoza 1942. služio je kao vojni instruktor. Saveznici su nakon Midweya snažno ugrožavali japanska utvrđenja na Rabaulu i Novoj Britaniji. Tako je Iwamotu dodijeljena služba u 235. zračnoj grupi koja je imala zadatak zaustaviti savezničku zračnu premoć. Značajne uspjehe postigao je u obaranju savezničkih zrakoplova kod Rabaula, a danonoćno je letio sve do novog premještaja u lipnju 1944. u Japan. Već je u listopadu iste godine poslan na zadatak koji je uključivao obranu Formoze i Filipina, a početkom 1945. godine Iwamoto je prebačen u 203. zračnu grupu, koja je imala zadatak zaustaviti napade američkih bombardera B-29 i američkih lovaca na otok Kyushu.

Između ostalog Iwamoto se borio nad nebom Okinawe. Ostatak rata na Pacifiku proveo je obučavajući mlade pilote kamikaze u zračnoj bazi Iwakuni. Nakon završetka rata ostao je potpuno razočaran kapitulacijom svoje zemlje. Radio je raznovrsne poslove nakon rata, ali nikada profesionalno, jer se odao alkoholu, što je izazvalo mnogo privatnih problema u njegovu životu. Umro je u 38. godini od sepse, koja je uzrokovana nizom kirurških zahvata na njegovim leđima zbog rana zadobivenih u ratu. Iwamoto je vodio osobni dnevnik kroz svoju karijeru, a u dnevniku je zabilježio 142 zračne pobjede do lipnja u Rabaulu. Najnovija saznanja govore da je Iwamoto bio najuspješniji japanski pilot lovac u ratu na Pacifiku sa 202 zračne pobjede.

Komentara 3

VV
vedran.vuinac
23:36 23.01.2015.

Respekt.

OZ
ozzy52
16:49 03.09.2016.

Respekt, jedino,što nije htio što nije htio ubiti, direktno, druge nevine , nego samo sebe....i to alkoholom...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije