DRUGI SVJETSKI RAT

Tenkovi u sastavu kopnenih postrojbi carskog Japana

Japan
Wikimedia CC
22.04.2016.
u 09:30

Japanci su ispitivali britanske modele tenkova Vickers Mk.C i japanski model 87. Nakon ispitivanja Japanci su počeli proizvoditi model 2589 Ko (ili YI-GO ) 1929. godine.

Tanketa model 2594 TK 

Početak japanske proizvodnje oklopnih vozila seže iz 1923. godine. Prva tenkovska grupa utemeljena je u travnju 1925. kada je iz Velike Britanije uvezeno šest tanketa marke Carden Loyd Mk. Vib, koje su u japanskim snagama dobile oznaku Type Ka MG model 88. Tenkovi ove klase sudjelovali su u ratu u Kini. Prototip tenka 2592 (tanketa 92 TK) proizveden je 1932. godine. Karakteristike navedenog modela su sljedeće: težina tankete iznosila je 3,4 tone, posada dva člana, motor Mitsubishi tip 94, 47,7 kW; naoružanje se sastojalo od strojnica kalibra 6,5 milimetara. Vozač-mehaničar nalazio se u desnoj strani vozila, a zapovjednik u kupoli sa strojnicom na čijem je vrhu bio otvor s poklopcem. Tanketa 92 TK modicirana je 1937. godine. Postojeća strojnica zamijenjena je oružjem većeg kalibra (7,7 mm), a na nekoliko tenkova ugrađen je top kalibra 37 milimetara. Spremnik za gorivo bio je zapremnine 106 l, a potrošnja 53 l na 100 kilometara. Širina gusjenice iznosila je 160 milimetara. Tijekom eksploatacije utvrdilo se da je tanketa izrazito mobilna, ali posada nije imala elementarnu udobnost. Spomenuti model istaknuo se u borbama u Kini, a bio je u upotrebi sve do polovine 1943. godine Ukupna proizvodnja iznosila je 843 tenka. 

Tenk 95 Ha-Go  

Nakon iskustva iz rata u Mandžuriji (1931. – 1933.) japanski generalni stožer izdao je nalog za proizvodnju lakog tenka. Osnovna zamisao bila je napraviti tenk za djelovanje u kombinaciji s pješačkim snagama i srednjim tenkovima, a da pritom zadrži veliku brzinu kretanja. U razdoblju od 1936. do 1938. tenk modela 95 Ha-Go proizvodio se u malim serijama, a masovna proizvodnja počela je prije početka rata na Paci ku. Pogon tenka pokretao je dizelski motor, postavljen u zadnji dio tenka. Osnovne karakteristike tenka 95 Ha-Go su: težina 7,4 tone, posada tri člana, pogon na motor Mitsubishi 88,2 kW; naoružanje se sastojalo od topa kalibra 37 mm tip 94 L/37 i dvije strojnice kalibra 6,5 milimetara. Između članova veze bila je uspostavljena komunikacija pomoću „tankofona“, jer tenk nije bio opremljen sredstvima veze. Modi kacije tenka napravljene su 1938. u pogledu naoružanja, a na tenk je ugrađen je top kalibra 37 mm i strojnice kalibra 7,7 milimetara. Ostale karakteristike tenka su: spremnik za gorivo zapremnine 164 l potrošnja 66 l na 100 km, širina gusjenice iznosila je 250 milimetara. U sukobu s tenkovima Crvene armije 1939. godine došle su do izražaja negativne karakteristike ovog tenka, loša oklopna zaštita, nemogućnost dobrog izviđanja i položaj dviju strojnica u kupoli. 

Tenk 89A KO (2589) 

Tenkovi srednje kategorije proizvodili su se u Osaki od 1927. godine. Japanci su ispitivali britanske modele tenkova Vickers Mk.C i japanski model 87. Nakon ispitivanja Japanci su počeli proizvoditi model 2589 Ko (ili YI-GO ) 1929. godine. Model je namijenjen za pružanje podrške pješačkim snagama. U kupolu tenka ugrađen je top kalibra 47 mm, a kasnije je zamijenjen jačim kalibrom od 57 milimetara. Na zadnjoj strani kupole postavljena je strojnica kalibra 6,5 mm, a druga strojnica postavljena je na desnoj strani tijela. U zadnji dio tenkovskog trupa smješten je benzinski motor Daimler (kasnije zamijenjen Mitsubishi motorom V8, 102,9 kW, koji je izrađen na bazi tipa za zrakoplove), a maksimalna brzina tenka iznosila je 25 kilometara na sat. Tenk se prestao proizvoditi 1937. godine, a ukupno je proizvedeno 230 tenkova. 

Tenk 97 Chinhoto Chi-Ha

U naoružanje je ušao 1940. godine, a sveukupno je proizvedeno 988 tenkova do 1944. godine. Karakteristike tenka su sljedeće: masa 15,8 t, tenkom su upravljala četiri člana posade, pogon tenka bio je na motor Mitsubishi tipa 97 snage 125 kW, a maksimalna brzina tenka iznosila je 40 kilometara na sat. Od naoružanja imao je moderni automatski top kalibra 47 mm, a posjedovao je dvije strojnice kalibra 7,7 milimetara. U sastav opreme tenka uključeno je postolje za protuzračnu strojnicu. 

Model 4 Ha-To, oklopno vozilo za podršku 

Radi se o samohodnom minobacaču koji je konstruiran 1944. godine. Japanski inženjeri postavili su na tenk model 4 Chi-To masivni minobacač. Motor ovog vozila bio je smješten na prednjem dijelu vozila. Karakteristike samohodnog minobacača bile su sljedeće: masa 14,3 t, sedam članova posade, a pogon je bio na Mitsubishijev motor snage 84,6 kW; maksimalna brzina ovog vozila iznosila je 40 kilometara na sat. Samohodni minobacač bio je naoružan strojnicom kalibra 7,7 mm i minobacačem kalibra 300 milimetara. Masa jednog projektila iznosila je 170 kg, a maksimalan domet 3,15 kilometara. Ukupno je proizvedeno četiri vozila u 1944. godini. 

Model 2 Ka-Mi, amfibijsko oklopno vozilo 

Prije početka rata na Pacifiku Generalni stožer japanske carske mornarice izdao je naredbu za konstruiranje oklopnih vozila koji bi pružali vatrenu podršku kopnenim jedinicama pri izvođenju desantnih operacija. Oklopno vozilo model 2 Ka-Mi konstruirano je u tvrtki Mitsubishi, a u sastav japanskih oružanih snaga ušao je 1941. godine. Konstruiran je na temelju lakog tenka modela 95 Ha-Go. Njegov oblik bio je streličast, a to je omogućavalo vozilu bolje plovne sposobnosti. Kretao se površinom vode pomoću dvaju propelera koja su se nalazila za zadnjem dijelu tenka. Ukupna zapremnina spremnika za gorivo iznosila je 241 litru. Osnovne karakteristike vozila su sljedeće: masa 12,5 t, posada od pet članova, motor Mitsubishi model A6 120, ukupne snage 88,3 kilovata. Am bijski tenk ostvarivao je maksimalnu brzinu od 37 kilometara na sat. Naoružanje vozila sastojalo se od topa kalibra 37 mm s ukupno 132 granate i dvije strojnice kalibra 7,7 mm s 3.500 metaka. U razdoblju od 1941. do 1944. proizvedeno je 180 vozila ovog modela. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije