Let za vrhovnog zapovjedika
Svaki pilot pamti pojedini let. Josipu Zubeku jedan se posebno usjekao u sjećanje, bio je to najdraži let, let za vrhovnog zapovjednika. maršala Tita. U zračnoj luci Batajnica 18. rujna 1958. godine, Zubek je demonstrirao letne karakteristike na avionu „Folland Gnat" i to za najviše predstavnike političkog i vojnog čelništva SFRJ. Prije leta pilot je podnio prijavak Titu, a potom izvršio let koji je uključivao borbene zaolcrete, imelmane, brišući let s petijom, osmice s 6G opterećenjem i probijanje zyučnog zida. Nakon uspješnog leta, Zubek je ponovo podnio prijavak, a na Titovo pitanje o svojstvima aviona, objasnio je pozitivne i negativne strane ovog malenog lovca. Prije samog odlaska Tito ga je zapitao: „Sad mi kaži koliko ti je porastao puls", a iako iznenaden Zubek se snašao: „Druže maršale, ako je, to je samo zbog Vašeg prisustva". Za ovu vrhunsku prezentaciju bojnik (major) Josip Zubek dobio je na poklon od maršala Tita sliku s posvetom i zlatni sat, također s posvetom.
IL-2 Šturmovik - "Crna Smrt"
Avion Il-2 zasigurno je jedan od zrakoplova koji su najviše doprinijeli pobjedi nad fašizmom. Ovaj "Leteći tenk" ili "Crna smrt" kako su ga zvali Nijemci, imao je oklopljeno pilotsko sjedište, spremnik goriva i motor. Prototip je poletio 12. listopada 1940. godine, a do kraja proizvodnje napravljeno je čak 36 163 aviona ovog tipa, što ga čini najproizvodenijim vojnim avionom svih vremena. Prvi primjerci "Šturmovika" u zrakopIovstvu Jugoslavije letjeli su u sastavu 42. jurišne divizije 1945. godine na Srijemskom frontu. Od zrakoplovaca odškolovanih u Groznom ustrojen je 3. ožujka 1945. godine 2. jugoslavenski zrakoplovni jurišni puk. Ukupno je u inventaru JRZ-a bilo 306 primjeraka, a ostali su u naoružanju sve do 1955. godine.
Zanimljivo da se ti avioni uopće nisu koristili na manevrima tadašnje JA i JNA.