SIKORSKY

Novi helikopter budućnosti - "S-97 Raider" spreman je za borbu

Foto: Lockheed Martin
Novi helikopter budućnosti - "S-97 Raider" spreman je za borbu
24.04.2017.
u 17:32
Raider za razliku od konvencionalnih helikoptera koristi rotor na zadnjem dijelu trupa.
Pogledaj originalni članak

Stručnjaci iz Lockheed Martina, točnije iz odjela Sikorsky, izjavili su da je helikopter budućnosti spreman za upotrebu. Novi S-97 Raider donosi novu tehnologiju u svijet borbene avijacije, piše Maxim.

Najveća promjena je kod korištenja dvostrukih suprotno rotirajućih rotora koji omogućuju istovremeni uzgon i potisak. Većina helikoptera koristi samo jedan glavni rotor dok je kod Raidera stvar ipak malo drugačija.

Raider za razliku od konvencionalnih helikoptera koristi i rotor na zadnjem dijelu trupa koji nije s bočne strane već je izravno postavljen.. Najveća prednost toga je što koristi turbinski motor kao kod aviona koji može omogućiti helikopteru puno veće brzine od konvencionalnih helikoptera koji koriste samo jedan rotor za postizanje brzine.

>>Raider - sljedeća generacija letjelica u vojnoj avijaciji

Foto: Lockheed Martin

S-97 Raider može letjeti brzinom od 400 kilometara na sat što je gotovo dvostruko brže od konvencionalnih helikoptera. To znači da može prevoziti naoružanje i postrojbe većom brzinom te će ga itekako biti teže srušiti.

Može letjeti na visini od čak tri kilometra tako da ga lako pješačko naoružanje neće moći dosegnuti.

>>Prizemljeni helikopter navodno je prevozio instruktore NATO saveza

>>Sirija otvorila vatru na libanonski vojni helikopter!

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

DU
Deleted user
22:47 24.04.2017.

S -79 nikad neće bit S-97

DU
Deleted user
07:27 25.04.2017.

Dva rotora uravnotežavaju moment, tako da letjelica ne treba repni (stabilizirajući) rotor.

Avatar nemam-pojm@
nemam-pojm@
06:21 25.04.2017.

Tehnološki napredak 3D printanja dozvoljava izradu motora visoke snage a male mase. Stara konstrukcijska riješenja mogu zaživjet. Osobno očekujem veće brzine i veliki napredak u tom smjeru. Najveći problem je riješen -startni motor 5 kg snage ~50ks koji opskrbljuje letjelicu strujom. Komercionalna primjena je zagarantirana