DRUGI SVJETSKI RAT

Teški samohodni top - Hummel

Foto: Bundesarchiv
Hummel
Foto: Bundesarchiv
Hummel
30.09.2014.
u 21:26
Neslužbeni naziv postao je Hummel, odnosno bumbar. Do kraja rata proizvedeno je 714 vozila od kojih 157 bez haubica kao transporteri streljiva. Većina njemačkih oklopnih divizija imala je oklopnu topničku bojnu s dvije bitnice Wespe i jednom Hummel.
Pogledaj originalni članak

Slijedom uspjeha lake samohodne haubice Wespe, Ured za naoružanje odlučio je u srpnju 1942. postaviti tešku haubicu 15cm sFH18/1 L/30 na vozno postolje tenkova Panzer III ili IV. Proizvodnja je započela u listopadu 1943. godine. Kako su prvi četveromotorni saveznički bombarderi načeli njemačku industriju, tada je za vozno postolje izabran Panzer IV, ali s prednjim vučnim kotačima i još nekim dijelovima Panzer III, tako da je službena oznaka nove samohodne haubice bila 15cm Schwere Panzerhaubitze auf Geschutzwagen III/IV (Sf). Neslužbeni naziv postao je Hummel, odnosno bumbar. Do kraja rata proizvedeno je 714 vozila od kojih 157 bez haubica kao transporteri streljiva. Većina njemačkih oklopnih divizija imala je oklopnu topničku bojnu s dvije bitnice Wespe i jednom Hummel.

Foto: Bundesarchiv

  • težina: 24 t
  • posada:6
  • naoružanje: 1 haubica 15cm sFH18/1 L/30, 1 strojnica 7,92 mm MG34
  • traverza: 15 stupnjeva lijevo i 15 stupnjeva desno
  • elevacija: -3 stupnja do 42 stupnja
  • streljivo: 18 granata, 300 metaka 7,92
  • oklop štita topa: prednja ploča 10mm/57 stupnjeva, bočna: 10mm/74 stupnja, stražnja: 10mm/80 stupnjeva
  • oklop tijela: prednja ploča 30mm/70 stupnjeva, bočna: 20mm/90 stupnjeva, stražnja: 20mm/80 stupnjeva
  • motor: benzinski Maybach HL120TR
  • doseg: 220 km
  • najveća brzina po cesti: 42 km/h
  • dimenzije: d-7,17m, š-2,97m, v-2,81m

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.