AVIJACIJA
Povratak na članak

Besmrtni Grač: Suhoj Su-25 „Frogfoot“

U modernoj zračnoj borbi cilj je uništiti neprijateljski avion prije no što on bude u prilici da pogodi vaš. U Drugom svjetskom ratu to se najčešće ostvarivalo ulaskom u rep protivnika i otvaranjem vatre iz različitog tipa oružja. Međutim, u hladnom ratu, a napose od 60-ih godina, jurišni borbeni avioni postaju sve otporniji, brži i veći, a uvođenjem radara i navođenih raketa borba se distancirala od vizualnog dometa.

Komentari 28

GA
galus92
19:12 27.07.2016.

Taj avion bio je relativno uspješan, protiv protivnika, loji nije posjedovaao jaku i organiziranu prozuzračnu obranu, kao što je to bio slučaj s afanistanskim talibanima! Ali u ukrajinskom ratu se je slika promijenila! Ukrajina je imala veći broj ovih juripnika i masovno ih je upotreijebila protiv odmetnutim istočnim pokrajinama tj Donecku Lugansku, ali pošto su Rusi odmetnicima dostavili relativno učinkovite iako starije tipove protuavionskih obranbenih sustava, gubici među ukrajinskim Su 25 bili su iznimno visoki! I skoro su ih sasvim prestali upotrebljavati! Avion slične namjene su imali i Amerikanci i to je A 10 zvani Warthog! To je bio mnogo opasniji avion, koji je imao smrtonosni sedmocijevni top od 30 mm i ispaljivao je granate načinjene od osiromašenog urana, koje su mogle uništiti sve tenkove sovjetskog porjekla, jer su ih pogađale s gornje strane, gdje im je oklop bio relativno tanak! Taj avion je inače bio sporiji od Su 25, bio je jako odporan na pogodke granata i raketa a nosio je više borbenog tereta nego ruski Su 25! Amerikaci su u lanjskoj godini izacili te avione iz upotrebe! I Hrvatska je u Domovinskom ratu namjeravala kupiti nekoliko Su 25 jurišnika i to od Slovačke, ali pogađanja oko nabave iz nekog razloga nisu bila realizirana!

VL
DU
Deleted user
23:18 28.07.2016.

Čitajući članak pa komentare vidiš da svaki Hrvat ima svoje mišljenje čiji je avion bio bolji. Na kraju netko tko ne zna baš ništa o avionima ostane potpuno zbunjen zatvori stranicu i pobjegne glavom bez obzira.

VL
Avatar Ironman0105
Ironman0105
21:09 28.07.2016.

apsolutno je netocno da je Ju87 Stuka vladao zracnim prostorom na velikim visinama. To su cinili Me 109 i FW 190. Stuka je bio bombarder za obrusavanje, i zbog zaista slabih manevarskih sposobnosti i naoruzanja ili je koristen samo protiv apsolutno inferiornog protivnika ili je morao imati lovacku zastitu, bas kao i He111 ili Do 17...Il2 doduse jest odigrao bitnu ulogu najvise zahvaljujuci hiperprodukciji, no ni priblizno kao Lavockin La5

VL
SI
silvijek
15:45 29.07.2016.

Nije mi baš jasan dio teksta u kojem se tvrdi da je zadaća jurišnika osigurati prevlast u zraku, koliko znam zadaća osiguranja zračne premoći je dodijeljena presretačima i lovcima (F-15,16,18, 22... Su-27, MiG- 29 i razne njihove izvedenice) glavni cilj jurišnika je potpora zemaljskim jedinicama tj. napadi na utvrđene ciljeve, uništavanje tenkova i ostalih oklopnih vozila, uništavanje topništva i sl. Rijetko koji jurišnik može preživjeti duel sa presretačem ili lovcem (jedan od najnovijiih primjera je tursko rušenje ruskog jurišnika Su-24). Ne znam o čem je autor razmišljao dok je pisao ovaj tekst ali mi se nekako čini previše laički napisan...

VL
MA
Marko Antonije
06:26 29.07.2016.

Gorane ? Može prenjeti čak 400 tenkova ????

VL
DU
Deleted user
23:16 28.07.2016.

Kako je srušen na tlu? Plus toga, Štuka i nije bila neki bitni faktor.

VL
KR
krakatau
08:29 28.07.2016.

Odlican clanak. Bas sam uzivao citajuci ga.

VL
DU
Deleted user
18:17 27.07.2016.

"Zadatak svakog jurišnog aviona u borbi je, nakon lovačkih izvidnica zračna podrška i ovladavanje zračnim prostorom. Avioni takvog tipa dobili su svoj zamah konstruiranjem Iljušina IL-2 „Šturmovika“ i Junckersa Ju-87 „Štuke“. Potonji je na višim, a Šturmovik na nižim visinama suvereno vladao nebeskim prostorom"..... ...IL-2 I Štuka suvereno vladali nebeskim prostorom. kako li si ti dobio diploma magistra. a drugo nisi spomenuo Douglas-ov SBD Dauntles koji je za ova dva bio naucna fantastika ili Curtiss-ov SB2C Helldiver na kojem je i stariji Bush letio i bio oboren. doduse ovi su bili mornaricka verzija dive bombera ali su letjeli I iz kopnenih baza i spadaju u istu kategoriju"dive bomber" kao kargasina Stuka i nesto malo bolji IL-2.ali bice ti za njih nisi nikad ni cuo.

VL
Avatar Dobri Darko
Dobri Darko
08:50 28.07.2016.

Ispravak: ploča između motora je od titanija, ne od čelika. Oslikava tipično razmišljanje ruskih inženjera.

VL
GR
Goran Raguž
21:16 28.07.2016.

Članak je gori primjer rusko/sovjetske promidžbe za komsomolce. Zrakoplov je bio blago rečeno, smiješnih karakteristika i živi sam svjedok kako su ih zbog sporosti i loših manevarskih osobina, pored i danas svemoćnih Stingera, obarale i Strele. No u u ovom glasilu Kominterne u Hrvata, to je ok. Sjetimo se malog bernarda karakaša i ... Ruskog superzrakoplova koji može prenijeti 400 tenkova na 10.000 km.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.