PRIČE HLADNOG RATA
Povratak na članak

Pilot koji je ukrao tajni sovjetski mlažnjak – Viktor Belenko

Zapad je dobio informaciju da postoji novi avion MiG-25 tek 1970. godine. Špijunski sateliti koji su špijunirali sovjetske zračne baze uočili su novi zrakoplov koji se testira u tajnosti

Komentari 14

Avatar nekakav
nekakav
07:21 08.09.2016.

ruski avioni su prije svega defanzivnog karaktera, i njima nije presudna mogućnost dužeg 'skrivanja' pred protivnikom. svi ruski avioni imaju strašne motore, ogromnog potiska i manevarskih sposobnosti. jer je ruska doktrina ratovanja totalno drugačija od američke. ruska je obrambena, dokdok je američka isključivo napadačka. u današnje vrijeme stealth tehnologija nema neku posebnu važnost, osim djeci. jer svaka jača zemlja ima radare koji ih bez puno problema otkrivaju na dovoljnoj udaljenosti. a ruske rakete, to i ameri priznaju, su najbolje, bilo zrak-zrak, ili zemlja-zrak. ne zaboravite da kinezi imaju najsofisticiraniji radar, a skupa sa satelitima koji otkrivaju razliku temp zraka manju od 1 stupanj, ne postoji avion koji im se može sakriti. inače, ove usporedbe ruske i američke vojne tehnologije su smiješne. nikad amerikanac neće direktno udariti na rusa i obratno. oni se uvijek tuku preko posrednika. kao što ni amerikanac nikad nije ratovao sa iole jačom vojnom silom. recimo, vijetnam ih je sprašio da se nisu do okupacije iraka oporavili. i zanimljivo, amerikanci nikad nisu ratni zločinci, što god učinili. oni su borci za slobodu.

VL
KA
Kameni
01:14 08.09.2016.

Zasto Viktor Belenko nije vracen zajedno sa avionom u SSSR?

VL
Avatar Hazl113
Hazl113
23:23 07.09.2016.

Kada se nešto piše, onda se traba malo potruditi i baratati činjenicama. SU-27 i njegove nove inačice postaju "glineni golubovi" iznad 25-28.000ft. Jedan "mali" F-16 na tim visinama ih skida relativno lako. Da ne govorim o F-15 i F-18. (F-22 posebna priča). To znaju i Rusi. Pogonska jedinica u SU-30 i SU-35 stvara toplinsko zračenje koje je 35% veće kojeg stvara F15, a čak 60% veće od F-22. Ti motori su stavljani (posuđeni) na PAK FA, koji su ujedno i najveći problem, jer radi velike topline koju stvaraju, PAK FA ne zadovoljava Stealth (slabo primjetan) tehnologiju. Inaće kompletno zadnji dio ne zadovoljava slabu uočljivost, pa je zato najranjiviji upravo na tom mjestu. Radi toga čak je i Indija najavila odustajanje mada se to neće desiti, jer je već podosta uloženo u njegovo razvijanje. Jasno da se ne zna o kojim se točno iznosima radi, kao što se zna za F-35 koji je tek ove godine (službeno) dobio zeleno svjetlo. I danas ima sa njim dosta problema, ali to se dešavalo sa skoro svakim novom letjelicom koji će se postupno usavršavati u narednim godinama. Očekuje se tek 2018 god. da će biti operativan 95%.

VL
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.