POVIJEST NA FILMU

General Bondarčuk

Foto: DLC, Mosfilm
General Bondarčuk
17.06.2015.
u 18:34
Na dvjestotu godišnjicu Napoleonova poraza, prisjetili smo se najpoznatije ekranizacije bitke kod Waterlooa
Pogledaj originalni članak

Svojedobno je, prilikom promocije epskog povijesnog spektakla „Chi bi“ („Crvena stijena“), John Woo posao filmskog režisera usporedio s onim generala. Upravljanje iznimno velikom i raznovrsnom filmskom ekipom, izrada vjerne kostimografije, priprema cjelokupnoga seta, postprodukcijski zahvati i koordinacija nekoliko tisuća statista i ostatka filmske ekipe te, u konačnici, i pokušaj što vjernije rekonstrukcije bitke, režiseru daju ovlasti, ali i glavobolje koje imaju generali na bojnom polju. Ono na što se Woo, usprkos kompleksnosti posla, nije osvrnuo jest da je u današnje vrijeme režiseru posao olakšan u smislu što se u postprodukciji mnogi objektivni problemi, napose oni oko broja statista, rekvizita i specijalnih efekata, mogu prilično elegantno riješiti.

Uzmemo li to u obzir, opravdanim se postavlja pitanje kako li je tek bilo prije četiri ili pet desetljeća kada su digitalne mogućnosti bile gotovo nepostojeće i kada je svaki rekvizit ili statist stvarno i trebao biti u kadru da bi bio vidljiv u finalnoj verziji filma. Jesu li ondašnji režiseri možda ipak bili malo više generali od današnjih? Jedan od režisera starije generacije, iskusnih u megalomanskim projektima i sa zavidnim „generalskim“ iskustvom jest Ukrajinac Sergej Bondarčuk, za kojega se s punim pravom može reći da je na većini svojih projekata upravljao filmskom vojskom.

Poznatiji više po kazališnoj i filmskoj karijeri – ovdašnjim gledateljima ostao je u pamćenju kao artiljerac Martin s čuvenim „Palji!“ u Bulajićevoj „Neretvi“ – Bondarčukovu je režisersku karijeru ponajviše obilježila kvadrilogija „Rat i mir“. Ekranizacija Tolstojeva remek-djela o prijelomnim događajima tijekom Napoleonskih ratova (Rat Treće koalicije i invazija na Rusiju) snimljena je tijekom šezdesetih godina kao ruski odgovor na američku verziju Kinga Vidora. Bondarčuk je unutar kvadrilogije ekranizirao tri velike bitke, one kod Schöngraberna, Austerlitza i Borodina, te kasnije povlačenje Napoleonove vojske iz Moskve. Ti inovativno režirani segmenti i s tehničke i sa stilske strane podigli su visoke standarde u žanru epskog spektakla, ali i režiserske „generalske“ umješnosti koju je spomenuo Woo. Godinama je tako kružila neistinita priča da je čak 120.000 statista sudjelovalo u snimanju bitke kod Borodina, što je opovrgnuo sam redatelj napomenuvši da je raspolagao „tek“ desetinom toga broja.

Novi broj VP-a je na svim kioscima od petka 5. lipnja za samo 19,99 kuna, i to na 92 stranice!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.