Svojedobno je, prilikom promocije epskog povijesnog spektakla „Chi bi“ („Crvena stijena“), John Woo posao filmskog režisera usporedio s onim generala. Upravljanje iznimno velikom i raznovrsnom filmskom ekipom, izrada vjerne kostimografije, priprema cjelokupnoga seta, postprodukcijski zahvati i koordinacija nekoliko tisuća statista i ostatka filmske ekipe te, u konačnici, i pokušaj što vjernije rekonstrukcije bitke, režiseru daju ovlasti, ali i glavobolje koje imaju generali na bojnom polju. Ono na što se Woo, usprkos kompleksnosti posla, nije osvrnuo jest da je u današnje vrijeme režiseru posao olakšan u smislu što se u postprodukciji mnogi objektivni problemi, napose oni oko broja statista, rekvizita i specijalnih efekata, mogu prilično elegantno riješiti.
Uzmemo li to u obzir, opravdanim se postavlja pitanje kako li je tek bilo prije četiri ili pet desetljeća kada su digitalne mogućnosti bile gotovo nepostojeće i kada je svaki rekvizit ili statist stvarno i trebao biti u kadru da bi bio vidljiv u finalnoj verziji filma. Jesu li ondašnji režiseri možda ipak bili malo više generali od današnjih? Jedan od režisera starije generacije, iskusnih u megalomanskim projektima i sa zavidnim „generalskim“ iskustvom jest Ukrajinac Sergej Bondarčuk, za kojega se s punim pravom može reći da je na većini svojih projekata upravljao filmskom vojskom.
Poznatiji više po kazališnoj i filmskoj karijeri – ovdašnjim gledateljima ostao je u pamćenju kao artiljerac Martin s čuvenim „Palji!“ u Bulajićevoj „Neretvi“ – Bondarčukovu je režisersku karijeru ponajviše obilježila kvadrilogija „Rat i mir“. Ekranizacija Tolstojeva remek-djela o prijelomnim događajima tijekom Napoleonskih ratova (Rat Treće koalicije i invazija na Rusiju) snimljena je tijekom šezdesetih godina kao ruski odgovor na američku verziju Kinga Vidora. Bondarčuk je unutar kvadrilogije ekranizirao tri velike bitke, one kod Schöngraberna, Austerlitza i Borodina, te kasnije povlačenje Napoleonove vojske iz Moskve. Ti inovativno režirani segmenti i s tehničke i sa stilske strane podigli su visoke standarde u žanru epskog spektakla, ali i režiserske „generalske“ umješnosti koju je spomenuo Woo. Godinama je tako kružila neistinita priča da je čak 120.000 statista sudjelovalo u snimanju bitke kod Borodina, što je opovrgnuo sam redatelj napomenuvši da je raspolagao „tek“ desetinom toga broja.
Novi broj VP-a je na svim kioscima od petka 5. lipnja za samo 19,99 kuna, i to na 92 stranice!