POVIJEST NA FILMU

General Bondarčuk

Film
Foto: DLC, Mosfilm
17.06.2015.
u 18:34

Na dvjestotu godišnjicu Napoleonova poraza, prisjetili smo se najpoznatije ekranizacije bitke kod Waterlooa

Svojedobno je, prilikom promocije epskog povijesnog spektakla „Chi bi“ („Crvena stijena“), John Woo posao filmskog režisera usporedio s onim generala. Upravljanje iznimno velikom i raznovrsnom filmskom ekipom, izrada vjerne kostimografije, priprema cjelokupnoga seta, postprodukcijski zahvati i koordinacija nekoliko tisuća statista i ostatka filmske ekipe te, u konačnici, i pokušaj što vjernije rekonstrukcije bitke, režiseru daju ovlasti, ali i glavobolje koje imaju generali na bojnom polju. Ono na što se Woo, usprkos kompleksnosti posla, nije osvrnuo jest da je u današnje vrijeme režiseru posao olakšan u smislu što se u postprodukciji mnogi objektivni problemi, napose oni oko broja statista, rekvizita i specijalnih efekata, mogu prilično elegantno riješiti.

Uzmemo li to u obzir, opravdanim se postavlja pitanje kako li je tek bilo prije četiri ili pet desetljeća kada su digitalne mogućnosti bile gotovo nepostojeće i kada je svaki rekvizit ili statist stvarno i trebao biti u kadru da bi bio vidljiv u finalnoj verziji filma. Jesu li ondašnji režiseri možda ipak bili malo više generali od današnjih? Jedan od režisera starije generacije, iskusnih u megalomanskim projektima i sa zavidnim „generalskim“ iskustvom jest Ukrajinac Sergej Bondarčuk, za kojega se s punim pravom može reći da je na većini svojih projekata upravljao filmskom vojskom.

Poznatiji više po kazališnoj i filmskoj karijeri – ovdašnjim gledateljima ostao je u pamćenju kao artiljerac Martin s čuvenim „Palji!“ u Bulajićevoj „Neretvi“ – Bondarčukovu je režisersku karijeru ponajviše obilježila kvadrilogija „Rat i mir“. Ekranizacija Tolstojeva remek-djela o prijelomnim događajima tijekom Napoleonskih ratova (Rat Treće koalicije i invazija na Rusiju) snimljena je tijekom šezdesetih godina kao ruski odgovor na američku verziju Kinga Vidora. Bondarčuk je unutar kvadrilogije ekranizirao tri velike bitke, one kod Schöngraberna, Austerlitza i Borodina, te kasnije povlačenje Napoleonove vojske iz Moskve. Ti inovativno režirani segmenti i s tehničke i sa stilske strane podigli su visoke standarde u žanru epskog spektakla, ali i režiserske „generalske“ umješnosti koju je spomenuo Woo. Godinama je tako kružila neistinita priča da je čak 120.000 statista sudjelovalo u snimanju bitke kod Borodina, što je opovrgnuo sam redatelj napomenuvši da je raspolagao „tek“ desetinom toga broja.

Novi broj VP-a je na svim kioscima od petka 5. lipnja za samo 19,99 kuna, i to na 92 stranice!

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije