Nedavno je sletio američki špijunski zrakoplov X-37B te privukao pozornost cjelokupne javnosti. Mnogi su smatrali kako je to svemirski bombarder. Danas se otkriva kako je izgradnja njegovog "brata" već korak bliže,piše Daily Mail.
Projekt je poznat pod nazivom XS-1 te će najvjerojatnije biti izgrađen 2020. godine, a vojni dužnosnici SAD-a tvrde kako će tako ojačati nacionalnu sigurnost s jeftinim i brzim pristupom svemiru.
Boeing je odbio otkriti kakovo će biti ulaganje s DARPA-om u vozilo koje se zove Phantom Express. DARPA je agencija pod američkim Ministarstvom obrane.
Bit će velik kao putnički mlažnjak, ali će uzlijetati kao raketa prema atmosferi te će u svemiru ispustiti potrošnu raketu druge razine i satelit, okrenuti se, te sletjeti na vojnu pistu kao zrakoplov.
Poslovnom suradnjom, DARPA i Boeing su se pridružili utrci u dizajniranju i projektiranju generacije vozila koja se mogu ponovno koristiti kako bi se smanjili troškovi kretanja i dostave zaliha i materijala u svemiru.
Muskov SpaceX i Blue Origin, posao koji podupire šef Amazona Jeff Bezos također rade na vozilima i zrakoplovima koji će se moći ponovno koristiti. "Prva razina, koja bi se mogla ponovno koristiti, mogla bi biti spremna unutar nekoliko sati prije sljedećeg leta", izjavio je glasnogovornik DARPA-e Jared Adams u e-mailu.
Cilj programa XS-1 je 10 letova u 10 dana prema svemiru.
Boeing tvrdi kako i dalje traje evaluacija lansirnih stanica, ali je Adams iz DARPA-e izjavio kako će Phantom Express letjeti iz Cape Canaverala gdje se danas nalaze i ostali Boeingovi svemirski programi.
Tvrtka je preuzela jedan od hangara NASA-e kako bi mogli koristiti komercijalni svemirski taxi koji će prevoziti astronaute i potencijalne putnike koji će platiti za put prema Međunarodnoj svemirskoj stanici, istraživačkom laboratoriju koji leti oko 400 kilometara iznad Zemlje.
Prvi let Boeingovog CST-100 Starlinera je planiran za iduću godinu.
Musk je glavni dionicar Space X programa, inicijator te ga je u potpunosti financirao do uspjesnog lansiranja i vertikalnog spustanja prvog stupnja iskoristene rakete na morsku platform. Tek tada je od NASA-e dobio dvije a potom 15 misija za prevoz opreme na Internacionalnu Svemirsku Stanicu. Od sjecnja ove godine su na stanicu uspjesno prevezli 10 uzastopnih tereta. Ogroman napredak je da oni mogu istu raketu ponovno osposobiti za ponovni let za manje od mjesec dana a predvidaju da ce u buducnosti trebati 2 -3 dana. Njegov plan je da za svog zivota ode na Mars i nazad. Svi ovi koji se sada "slikaju" s Space X programom nisu htjeli niti blizu pa niti dati dolara do poslije proslogodisnjeg uspjesnog leta i povratka dvije uspjesne misije.