HRVATSKO RATNO ZRAKOPLOVSTVO

Zemunik mora biti otvoren do kasno u noć zbog noćne obuke na migovima

Foto: David Cherkasov
Zemunik mora biti otvoren do kasno u noć zbog noćne obuke na migovima
19.06.2015.
u 15:38
S obzirom na to da je on jedini nastavnik letenja za obuku u noćnim uvjetima, problem je još veći, jer u zraku ne može biti istovremeno obučavano nekoliko pilota, već jedan po jedan. Prema tome, zadarski aerodrom bi trebao produljiti radno vrijeme, a to prije svega ovisi o dogovoru između MORH-a i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture
Pogledaj originalni članak

Skorim završetkom prijema svih dvanaest borbenih aviona MiG-21 u eskadrilu borbenih aviona nakon obavljenog remonta (najkasnije do kraja sljedećeg tjedna), brigadir Ivan Selak će kao jedini nastavnik letenja moći konačno vrijeme posvetiti obuci pilota eskadrile u noćnim uvjetima. Međutim, već sada se nazire problem u odrađivanju obuke toga tipa. Zbog radova na ZL Zagreb, pista se zatvara već oko 23 sata kada sleti posljednji komercijalni avion planiran za taj dan.

Dakle, nema otvorenosti aerodroma 0-24 sukladno Naredbi o otvorenosti zračnih luka, pa time ni mogućnosti za bilo kakvu obuku u noćnim uvjetima, jer traju radovi. Alternativa je Zemunik, ali i on je službeno otvoren od 6 do 22 sata. Dakle, obuka će biti osobito problematična tijekom sljedećih ljetnih mjeseci, jer dan praktično traje do 21.00, pa Selaku ostaje jako malo za obuku pilota. S obzirom na to da je on jedini nastavnik letenja za obuku u noćnim uvjetima, problem je još veći, jer u zraku ne može biti istovremeno obučavano nekoliko pilota, već jedan po jedan. Prema tome, zadarski aerodrom trebao bi produljiti radno vrijeme, a to prije svega ovisi o dogovoru između MORH-a i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Sve u svemu, ne postigne li se dogovor, noćna obuka neće krenuti prije jeseni.

Tekst je u potpunosti preuzet s portala Defender.hr.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Ivica_ponovo
Ivica_ponovo
09:22 21.06.2015.

Opet se pokazuje korumpiranost i nesposobnost vladajućih struktura. Opet je bitnije "staviti pinkicu" od ugovora sa strancima za koncesiju i dogradnju u džep nego imati uređenu državu, vojsku, pa i u najmanju ruku - imati borbenu spremnost. Jer, ako se aerodromi zatvaraju u to vrijeme - kako će u slučaju žurnosti poletjeti avioni? Npr. zbog terorističke prijetnje? I onda, što je čudno ako na neprijavljen let preko Hrvatske reagiraju avijacije država u koje letjelica dolazi nakon što je preletjela Hrvatsku, kao što se nedavno dogodilo?