U reorganizaciji Jugoslavenske narodne armije (plan »Drvar«) 1959– 1961. proveden je niz organizacijsko-formacijskih promjena u Jugoslavenskom ratnom zrakoplovstvu, kojem je tada dodana i protuzračna obrana (od tada naziv RV i PVO). U tijeku reorganizacije promijenjena je dislokacija dijela jedinica zrakoplovstva. Baziranje je trebalo uskladiti s novom organizacijom pet zrakoplovnih komandi, ali je dislokacija provedena i zbog preopterećenosti na nekim aerodromima koja je komplicirala održavanje i obuku.
U okviru te reorganizacije zagrebačka 32. zrakoplovna divizija, naoružana klipnim avionima, preoblikovana je u 5. zrakoplovnu komandu, jedinicu koja je imala teritorijalnu mjerodavnost nad sjeverozapadnim dijelom Jugoslavije i jedinicama na aerodromima Pleso i Cerklje. Prema novoj organizaciji 117. lovački puk, naoružan američkim mlaznim lovcima F-86E "Sabre", dobivenim programom američke vojne pomoći, prebazirao je s aerodroma Batajnica kod Beograda na aerodrom Pleso kod Zagreba. Puk je ušao u sastav 5. zrakoplovne komande. Legendarni američki lovac F-86E, veteran Korejskog rata, primljen je u jugoslavensko naoružanje 1956. godine. Primljeni avioni tipa "Sabre" bili su kanadska verzija aviona F-86E, proizvedena u tvornici "Canadair" pod oznakom CL-13 mk IV. Ove avione ranije je koristilo britansko zrakoplovstvo. RAF je te avione počeo postupno povlačiti iz operativne upotrebe, a prije predaje zrakoplovstvima Italije i Jugoslavije na njima je izvršena generalna revizija u radionicama u Velikoj Britaniji. Poslije revizije avioni su predani Američkom zrakoplovstvu (USAF) koji ih je putem programa vojne pomoći uputio u Napulj, a odatle u Jugoslaviju. Uvođenjem ovog lovca u naoružanje otvorila se mogućnost za stvaranje prvih suvremeno opremljenih lovačko-presretačkih jedinica.
Nastavak teksta i ostale zanimljivosti čitajte u novome izdanju VP magazina od ponedjeljka, 5. listopada na svim kioscima!
Boze, pa jel ima u Hrvatskoj neki novinar da se zove Ivan,Zvonimir,Borna....... Inace avioni su haj...