Naslovnica

Marseillov podvig

Taj zračni as, nazvan  zvijezda“, bio je jedan od najboljih lovačkih pilota Drugoga svjetskog rata. Iako je već tada bio najmlađi satnik njemačkog Luftwaffea, Marseille je za izniman uspjeh u Africi promaknut u čin bojnika, a postao je i jedan od deset najodlikovanijih njemačkih ratnih junaka.
26. listopada 2017. u 16:49 0 komentara 2052 prikaza
Foto: Pinterest screenshot

Poslijepodne 1. rujna 1942. skupina njemačkih lovačkih zrakoplova poletjela je kao pratnja bombarderima u svoju treću borbenu misiju toga dana. Ubrzo ih je presrelo 16 britanskih lovaca i pokušalo napasti. No jedan je njemački pilot bio brži i u samo šest minuta oborio ih je pet, dok su se ostali razbježali. Uvečer je 17 plamtećih olupina osvjetljavalo libijsku pustinju, a svi su bili žrtve jednoga jedinoga njemačkog pilota, Hansa Joachima Marseillea.

Taj zračni as, nazvan  zvijezda“, bio je jedan od najboljih lovačkih pilota Drugoga svjetskog rata. Iako je već tada bio najmlađi satnik njemačkog Luftwaffea, Marseille je za izniman uspjeh u Africi promaknut u čin bojnika, a postao je i jedan od deset najodlikovanijih njemačkih ratnih junaka.

Marseille je razvio vlastitu tehniku letenja i preciznost pa je svaki zrakoplov obarao u prosjeku sa samo 15 hitaca. Karijeru je započeo u zračnoj bitki za Britaniju, ali je najveći dio, od ukupno 158 zračnih pobjeda, postigao u Sjevernoj  Africi. Njegov jedinstveni pothvat nadmašio je samo njegov kolega Emil Lang koji je na Istočnom bojištu u jednom danu srušio 18 sovjetskih zrakoplova. Marseille nije dugo slavio. Poginuo je ni mjesec dana nakon nevjerojatnog podviga zbog požara motora svoga najnovijeg Messerschmita, u koji je sjeo tek na zapovijed feldmaršala Kesselringa. Pri skoku iz zrakoplova nije mu se otvorio padobran! Da nije bilo te bizarne nesreće, tko zna kakav bi bio ukupan broj njegovih zračnih pobjeda. Možda bi prestigao i najtrofejnijega njemačkoga i svjetskoga lovačkog pilota uopće, Ericha Hartmanna, koji je postigao ukupno 352 zračne pobjede.

Elipso

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.