Početkom Domovinskog rata Hrvatska nije imala ni dovoljno naoružanja, a kamoli pravih borbenih zrakoplova. Brojni piloti i tehničari koji su napustili Jugoslavensko ratno zrakoplovstvo mogli su se samo pridružiti pješačkim postrojbama. Ipak, dio njih zajedno s kolegama iz civilno-privrednih i sportskih zrakoplovnih organizacija počeo je osnivati prve zrakoplovne postrojbe. Njihov prvi zadatak bila je evakuacija zrakoplova i opreme s ugroženih zračnih luka. Tijekom ljeta organiziran je prelet zrakoplova poljoprivrednog zrakoplovstva s ugroženih zračnih luka u Osijeku i Čepinu u zračne luke u Čakovcu i Varaždinu, a potom i u Sloveniju. Oko sakupljenih zrakoplova okupljaju se prve grupe. Isprva su te postrojbe obavljale izviđačke, a kasnije i borbene zadatke. Već u lipnju 1991. članovi aeroklubova Sinj i Split osnovali su pri zapovjedništvu 4. brigade ZNG-a Samostalni zrakoplovni vod koji je 14. lipnja 1991. izvršio prvi borbeni let na području Knina.
Nebeski vitezovi Slavonije
Poljoprivrednim zrakoplovom An-2 hrvatski su piloti improviziranim "bojler-bombama" pokušali nadoknaditi nedostatak borbenog zrakoplovstva
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.