Naslovnica

Njemačko teško topništvo "PzH 2000" konačno dolazi u OSRH!

Streljivo M-107 155 mm u OSRH kompatibilno je s haubicom, ali je s mnogo manjim dometom od onog koji se želi postići. Upotrebljavat će se za obučna gađanja na udaljenostima do 15 km, a dodatnim barutnim punjenjima može se osposobiti da djeluje do 27 km, što je cilj za sljedeću godinu ili dvije.
16. veljače 2015. u 11:29 61 komentara 23834 prikaza
PzH2000
Foto: www.youtube.com

"PzH2000" dolazi u OSRH krajem godine i bit će stacionirano u Slunju. Trenutačno se u Njemačkoj na različitim vrstama obuke nalazi 13 pripadnika HKoV-a i sedam pripadnika ZzP-a. Svi će oni nakon povratka s predmetnih izobrazbi imati zadaću pripremiti izobrazbu i obuku osoblja u Hrvatskoj. PzH će biti organizacijski u sastavu nove Topničko-raketne pukovnije (TRP), odnosno u sklopu bojne koja će imati tri bitnice s po četiri haubice. Druga će bojna biti opremljena raketnim sustavima VBR "Grad" i "Vulkan". Glavni su to naglasci iz intervjua s brigadirom Tomislavom Pavičićem, zapovjednikom Topničko-raketne pukovnije ZOD-a za Hrvatski vojnik.

Pavičić je rekao kako će haubica "D-30" ostati u gardijskim brigadama, kao i samohotke "Gvozdika". TRP će biti djelatna, operativna postrojba potpuno stacionirana na Slunju. Od trenutka kada se stvore uvjeti, cilj je da se to učini u što kraćem roku. Trenutno je moguć smještaj jedne bojne i to će biti ona opremljena "pancerhaubicama", prenosi Defender.hr

Pripremljena je projektna dokumentacija za izgradnju smještajnog objekta za PzH te objekta u kojem će se provoditi obuka i održavanje. Očekuje se da na proljeće počnu radovi i da budu gotovi prije dolaska prvih haubica, dodao je Pavičić.

U intervjuu se spominje i malo poznat podatak kako smo kupili haubice bez sustava upravljanja vatrom, a nužna je i nadogradnja sposobnosti otkrivanja cilja. To znači da su one sposobne same otvarati vatru i djelovati kao zasebne vatrene jedinice. Međutim, da bi bile spojene u vodove, bitnice i bojnu, moraju se opremiti SUV-om. Također, osim nabave samog oružanog sustava, mora se nadograditi sposobnost otkrivanja cilja.

Stoga će se iskoristiti projekt opremanja haubicama "PzH 2000" da bi se izgradio ne samo SUV nego cjelokupan sustav vatrene potpore. Cijeli će se proces ugovarati preko NATO-ove Agencije za potporu (NATO Support Agency – NSPA). Vjerojatni će partner u projektu biti proizvođač PzH 2000, tvrtka "KMW" koja će potpuno za potrebe OSRH razviti novi SUV i sustav za otkrivanje cilja, kaže Pavičić.

Streljivo M-107 155 mm u OSRH kompatibilno je s haubicom, ali s mnogo manjim dometom od onog koji se želi postići. Upotrebljavat će se za obučna gađanja na udaljenostima do 15 km, a dodatnim barutnim punjenjima može se osposobiti da djeluje do 27 km, što je cilj za sljedeću godinu ili dvije. U konačnici, nabavit će se streljivo koje će omogućiti gađanja do 40 km, što je i konačni cilj.

Kad je u pitanju održavanje, Hrvatska se pridružila NSPA-i (NATO Support Agency) upravo zbog projekta PzH. Agencija ima nekoliko programa, a jedan je od njih LCV (Land Combat Vehicle), koji se odnosi na borbena vozila kopnene vojske. U sklopu njega najdalje se otišlo u kooperaciji zemalja koje upotrebljavaju PzH – Njemačke, Italije, Nizozemske, Grčke, a sada i Hrvatske. NSPA za potrebe svih zemalja pomaže ne samo u održavanju nego i u modernizaciji same haubice, a jednako tako izlazi ususret u nabavi streljiva ili sekundarnog naoružanja, poput puškostrojnice na samoj haubici. To će znatno olakšati održavanje haubice, a aktivnim sudjelovanjem u NSPA-i moći će se pratiti daljnji razvoj haubice, streljiva, uz samo djelomično sudjelovanje u troškovima budućih modernizacija, rekao je brigadir Pavičić.

Izvor: defender.hr

  • rrushihajdari:

    konacno nesto dobro

  • Avatar banovina
    banovina:

    Tako i treba nastaviti s kvalitetnim naoružanjem sa zapada po NATO standardima.

  • MahnitiTapir:

    Nisam siguran da je PzH2000 dobar izbor za RH. PzH2000 teška 55 tona, a svi mostovi nižeg ranga u Ex-YU su projektirani na 45 tona. Uz to, ove jedinice koje nama dolaze su obnovljene i modernizirane rabljene haubice njemačke vojske. ... prikaži još!jske. Isto koštaju pare smo mogli novi kotačni (komercijalna platforma) švedski Archeri. Imaju iste taktičko-tehničke karakteristka ali su teški samo 35 tona i neusporedivo veće strateške mobilnost (Archerovi kotači ne oštećuju ceste, ne trebaju mu labudice i imaju brzinu na autoputu i do 100 km/h), a to za zemlju tako problematičnog oblika kao što je RH nije zanemarivo. A vjerujem da smo mogli dobiti i offset posao od šveda... Sada, ako hoće negdje prebaciti haubice, moraju ići na labudicama, a čak ne znam jel' postojeće labudice imaju nosivost za nju. Ako nemaju (a lako moguće), onda imamo iskrcavanje još para za labudice i kamione.