Nijemci su konstruirali svoje prve glavne borbene tenkove Panzer III, i IV, tako da im je kupola bila u sredini tenka s kratkom cijevi s kojom se nije znatno izlazilo izvan kapaciteta tenkova. Oklopne ploče, osim prednje, bile su im gotovo vertikalne i zavarene pod pravim kutem. Sovjetski T-34 pokazao je Nijemcima novu dimenziju uspješnih konstrukcija zakošenog oklopa koji je, iako tanji, mogao izdržati pogotke granata koje bi inače probijale njemačke oklope. S novim iskustvom Nijemci su prvo predlagali izradu kopije T-34, ali se od toga odustalo u korist nove konstrukcije tenka koja će u siječnju 1943. postati Panzerkampfwagen V. (Panther).
Za Panther je proizveden novi top 7.5 cm KwK43 L/70 koji je na udaljenosti od jednog kilometra mogao probiti zakošeni oklop debljine 120 mm, gotovo tri puta više nego što je bila debljina oklopa tenka T-34.
Slijedom njemačke klasifikacije nakon Panzera III. i IV., Panther je postao Panzer V. i Tiger Panzer VI. Panther je imao dobro zakošen prednji oklop, neprobojan za sovjetske srednje tenkove na udaljenosti većoj od 500 metara. Na drugoj strani Pantherov top uništavao je sovjetske tenkove na udaljenosti između 1 i 2 kilometra, između ostalog, i zbog znatno kvalitetnijeg ciljnika.
Ipak, da bi tenk zadržao brzinu od 45 km/h i pokretljivost, cijena je plaćena znatno tanjim bočnim oklopom koji mu je u stvari bio najslabija točka. Prvih 200 Panthera inačice D sudjelovalo je u bitci kod Kurska u ljeto 1943. Ukupno je proizvedeno 5976 Panthera u tri inačice: D, A i G
- težina – 44,8 t
- posada – 5
- naoružanje – 1 top 7.5 cm KwK 42 L/70, 2 strojnice 7,92 mm MG37 (t)
- streljivo – 79 granata i 5100 metaka
- oklop kupole – prednja ploča 110mm / 80°, bočna i straga 45 mm/65°
- oklop tijela – prednja ploča 80mm/45°, bočna 40 mm/60°, stražnja 40 mm/70°
- motor – benzinski Maybach HL230P30
- snaga motora – 700 KS
- najveća brzina na cesti – 46 km/h
- doseg – 200 km
- dimenzije – dužina 8,86 m, širina 3,4 m, visina 2,98 m
Volim Njemce kao svoju braću!