U sklopu zbirke zrakoplovnih sredstava ovdje je predstavljen helikopter Mi 8, jedan od veterana zrakoplovstva i vjerojatno najrasireniji model helikoptera u svijetu. Spada u kategoriju srednjeg transportnog helikoptera razvijen u bivšem SSSR-u kao protuteža arneričkom helikopteru Sikorsky S-61. Prvi model tj. prototip s jednim motorom nastaje razvojem prethodnika Mi-4 i polijeće 9. srpnja 1961. godine. Nakon zapažanja, ustanovljavanja nedostataka i raznih ispitivanja dolazi do modela s dva motora i 17. rujna 1962. polijeće nova varijanta. Nakon cijelog niza varijanti u Kazanu u listopadu 1963. godine polijeće prvi serijski helikopter Mi8T. S obzirom na nisku cijenu, izdržljivost i pouzdanost, postaje sve traženiji. Najveći naručitelj su naravno oružane snage bivšeg SSSRa, ali i njima savezničke zemlje, pa dolazi do potrebe otvaranja i nove proizvodne trake u tvomici u Ulan udeu.
Proizvodnja traje do danas s bezbrojnim modelima kako za vojne tako i civilne potrebe. Problem nastaje kada 90-ih Rusija prestaje s narudžbama za OS pa se težište stavlja na izvozne varijante. O pouzdanosti govori i sporazum koji odobrava Kongres SAD-a izmedu OS SAD s ruskim proizvodačem „Rosobomeksport" o isporuci 33 vojno-transportna helikoptera M17V5 za OS Afganistana.
U Jugoslaviji je bio znatno zastupljen, a nabavljen je kao zamjena za američki S-55 i sovjetski Mi 4. U periodu 1968. - 1969. dolaze 24 komada od kojih se formiraju 787 i 789 transportna eskadrila u sastavu 119. helikopterskog puka u NTStr. Do 1981. broj se penje na 93 komada i formiraju se 780 i 781 transportna eskadrila 111. puka na Plesu 790 transportna eskadrila 97 avio brigadeu Divuljama, dio se smješta u 890 mještovitu eskadrilu u Batajnici. Od 1986. koriste se i za gašenje požara. 3 helikoptera koristi i Auto moto savez Jugoslavije, a od 1981. 2 su u sklopu SSUP-a i angažirana na Kosovu.
SFRJ 80-ih godina nabavlja dva protupodmomička helikoptera Mi 14 PL a 1982. još dva i oni ulaze u sastav 784. protupodmomičke eskadrile u Divuljama. Mi 8 je od velikoga značaja i u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu. Prvi helikopter Mi 8 dolazi zarobljavanjem helikoptera broj 12271 kod Petrinje 22. rujna 1991. i dugo je jedini u sastavu HRZ-a. Nakon obnove koristi se do prosinca 1991., kada ga zabunom prizemljuju pripadnici HV-a kod Šestina. Ponovno se dovodi u funkciju. Dobiva broj 101 i naziv „Stara Frajla", koji ga prati barem u sjećanjima.
Njegova sudbina je za sada žalosna i njegovo stanje nije na čast dok čeka da se restaurira. Idući primjerci koji dolaze u Hrvatsku, dolaze u vidu civilnih helikoptera za "civilne" potrebe zbog embarga na uvoz vojne tehnike.
Tu je i helikopter u sklopu postave zarakoplovne tehnike u Zrakoplovnoj bazi Zemunik, a koji se prije toga koristio u Zrakoplovnoj bazi Divulje. Danas su značajna komponenta u okviru kapaciteta HRZ-a, kako za vojne namjene tako i u sklopu protupožarne borbe kao i neizostavna pomoć u spašavanju ljudskih života.
Dan prije su najavili helikopterski desant na ZG u podsljemnskom podrucju. Ujutro ok 9.30 na zvuk helikoptera skocila je cijela bojna na noge misleci da je njihov. Nije imao sanse! Sreca pa su piloti bili samo ranjeni, a skoro su ih dokrajcili domaci civili na terenu gdje je sletio. Cuvao sam ga 2 dana... I danas ne znam jeli iko odgovarao za taj propust?!