Vrijeme formiranja hrvatskih oružanih snaga obilježeno je doslovno borbom za goli opstanak države. Prethodno razoružana, od proljeća 1991. godine Hrvatska je bila prisiljena boriti se s pobunom koju je podupirala jedna od najjačih vojski Europe. Temeljna borbena snaga bila je policija, u sklopu koje se ubrzano nastojalo formirati i vojne postrojbe. No, stanje duha u zemlji bilo je takvo da povlačenja nije smjelo biti; a u nuždi se, gotovo posvuda, samoinicijativno krenulo s izradom naoružanja i sredstava za obranu.
Među tim sredstvima bila su i oklopljena vozila. Izrađivana su provizorno, korištenjem postojećih kamiona i dostupnog materijala, a bila su namijenjena pretežito za opskrbu i zaštitu pripadnika hrvatskih snaga u okruženju. Prvenstvo u izradi “oklopnjaka” pripalo je tvornici Dalmacija Dugi Rat. Idejom Ivice Pavlovića, potom u suradnji s Vladom Zemunikom, uz “blagoslov” tadašnjeg direktora Nedjeljka Špira Ercega, pristupilo se samoj izradi transportera. Cijeli posao izvodili su radnici RJ Mehanika i ostalih radnih jedinica. Vodstvo i radnici tvornice Dalmacija ocijenili su svoje sposobnosti i odlučili napraviti transporter od projekta do konačne izrade; bez obzira na sve opasnosti, izveli su pravi podvig.