Po završetku nedavno održane dodjele Oscara letimičan pogled na dobitnike jasno je pokazao tko je od nominiranih najviše, a tko najmanje profitirao. Dok su laureati u glavnim kategorijama bili donekle očekivani – „Birdman“ i „The Grand Budapest Hotel“ imali su najveći broj nominacija i pritom su odlični filmovi, među većim gubitnicima našao se „American Sniper“.
Biografska priča o Chrisu Kyleu, najubojitijem snajperistu u povijesti američke vojske, u režiji veterana Clinta Eastwooda, pred samu je dodjelu imala šest nominacija. Od toga, tri su bile u prestižnijim kategorijama – film, glavni glumac i adaptirani scenarij, dok su tri bile u u nešto manje atraktivnim, tehničkim kategorijama – montaža, zvučni miks, montaža zvuka. Za 85-godišnjeg veterana i više nego zavidan broj nominacija i šansa da u smiraj karijere još koji put dobije aplauz Kodak Theatrea. Iznenađujuće, od tih šest pokušaja „American Sniper“ pogodio je samo s jednim, montažom zvuka. „Post festum“ očigledno nije našao put do glasova članova Akademije i da je pomalo razočaravajuće cijela ekipa napustila dodjelu, pri čemu je možda najviše gorčine u ustima ostalo kod Bradleyja Coopera.
Bila mu je to treća godina u nizu s nominacijom u kategoriji glavnoga („Silver Linings Playbook“) ili sporednoga glumca („American Hustle“), i opet je ostao praznih ruku. Ovakav ishod teoretičari zavjere mogli bi protumačiti opravdanjem da liberalnim strujama u Hollywoodu možda i nije odgovaralo da jedan film s ponešto jednostranim pogledom na američke intervencije u Iraku dobije priznanja biračkoga tijela tradicionalno nesklonoga ratnim dramama. Narativni dio je u ovome slučaju bio najsporniji. Jer, kako ispričati životnu priču najubojitijeg snajperista sa 160 potvrđenih hitaca, kako od njega stvoriti glavnog junaka s kojim će se gledatelj moći poistovjetiti, kada je riječ o čovjeku koji je, htio – ne htio, u tom ratu morao ispaliti pokoji hitac i u civile...
Ne propustite od četvrtka, 5.3. u prodaji novi broj magazina Vojna povijest na svim kioscima za samo 19,99 kuna.