Zrakoplov P-51 Mustang, koji je proizvodila američka tvrtka North American Aviation, bio je nesumnjivo najbolji lovački zrakoplov za vrijeme Drugoga svjetskog rata. Sve je počelo sredinom 1940. godine kada je Britansko vijeće za nabavu, za potrebe Britanskoga kraljevskog zrakoplovstva, od američke tvrtke North American Aviation naručilo izradu zrakoplova koji bi bio naprednija verzija postojećeg Curtissova P-40 Warhawka. Četiri mjeseca poslije, u rujnu 1940. godine, proizveden je prototip (NA-73X) potpuno novog zrakoplova koji je već sljedećeg mjeseca bio prvi put testiran. No testiranja će se i dalje nastaviti sve do pojave P-51A, prvoga pravog modela Mustanga, koji će biti proizveden u gotovo 1500 primjeraka.
Prvi primjerci ovoga jednomotornog zrakoplova (inačica P-51A), naoružanog sa šest strojnica 12,7 x 99 mm, proizvedeni su još u ožujku 1942. godine. No tada je odlučeno da je potrebno uvesti još neka poboljšanja (vezana za letačke mogućnosti zrakoplova na većim visinama) prije uvođenja u prave borbene operacije. Prve proizvedene primjerke britansko je zrakoplovstvo koristilo kao izviđačke zrakoplove, a poslije je jedan dio bio isporučen i u Kinu.
Kada je u studenome 1942. napokon testiran model P-51B, rezultati su bili više nego dojmljivi: novi je model na visini od oko 9000 metara mogao doseći nevjerojatnu brzinu od 700 kilometara na sat. Tada je ubrzana proizvodnja prvih Mustanga P-51B (proizvedeno je gotovo dvije tisuće primjeraka), a nedugo potom uslijedila je i proizvodnja modela P-51C (oko 1750 primjeraka).
Sredinom 1943. godine testiran je i model P-51D, koji će postati inačica ovog zrakoplova koja se najviše proizvodila (čak 8000 primjeraka). Ova je inačica Mustanga bila opremljena Packardovim motorom od 1490 KS, a zrakoplov je na visini od oko 7 500 metara mogao postići brzinu od 700 kilometara na sat. Istodobno je mogao postići brzinu uspona oko 980 metara u minuti. S vanjskim spremnikom za gorivo, zrakoplov je imao borbeni domet od čak 2 800 kilometara. Model P-51D bio je naoružan sa šest strojnica Browning M2 kal. 12,7 x 99 mm (i šest projektila zrak – zemlja kal. 127 milimetara).
Upravo je Mustang P-51D bio zrakoplov koji je Luftwaffeu zadao završni udarac u Europi. U trenutku kada se u proljeće 1944. pojavio na europskom bojištu, gotovo nijedan mu njemački zrakoplov nije mogao parirati. Navodno je, kada ga je prvi put ugledao nad Berlinom, zapovjednik njemačkog Luftwaffea Hermann Goring izjavio: "Igra je gotova."
Piloti su iznimno cijenili ovaj zrakoplov, oko 280 pilota postali su zrakoplovni asovi upravo leteći u Mustangu P-51.
>>Katjuša – noćna mora njemačkih osvajača i njihovih saveznika
Ova je inačica Mustanga bila opremljena s Packardovim motorom ... mislis sa Rolls Royce Merlin-om koji je Pckard radio po licence, iste motore koje je imao I Spitfire. a prije toga je mustang imao Alison koje je bilo smece I ugradjivo se samo u p-38 lightning. e moj historicaru ima nas sto smo se za ovo zanimali jos 70tih godina proslog stoljeca.