Naslovnica

Potapanje motornoga jedrenjaka "Sirena" u uvali Vlašići kod otoka Paga

Da su olupine u dubinama Jadranskoga mora još uvijek neotkriveno blago svjedoči i jedan nalaz iz svibnja 2016. godine kada su pri ekološkim akcijama čišćenja podmorja u uvali Vlašići detektirani ostatci potopljenoga drvenog jedrenjaka s neobičnim teretom.
21. srpnja 2020. u 08:19 0 komentara 1474 prikaza
Foto: Danijel Frka

Da su olupine u dubinama Jadranskoga mora još uvijek neotkriveno blago svjedoči i jedan nalaz iz svibnja 2016. godine kada su pri ekološkim akcijama čišćenja podmorja u uvali Vlašići detektirani ostatci potopljenoga drvenog jedrenjaka s neobičnim teretom.

IZ NOVOG BROJA S-Boote - Sredozemlje 1941. - 1945.

Navedena olupina godinama je bila poznata ribarima i stanovnicima maloga mjesta Vlašići na otoku Pagu, ali kako su stariji zauvijek napuštali svoje mjesto, priča je sve više blijedjela i olupina je postala još jedna bezimena i nepoznata ribarska pošta. I tada se zavrtio onaj mali kotačić sreće da je u navedenome mjestu osnovana udruga mladih „Volim Vlašići“, a njihova predsjednica Ana Žunić kontaktirala je s poznatim roniocem Vedranom Dorušićem. Bio je dovoljan jedan zaron u sklopu ekološke akcije da bi autor ovoga članka otkrio o kojemu se brodu radi.

Nedvojbeno je bilo da je riječ o njemačkome motornom jedrenjaku „Sirena“, potopljenomu u Drugome svjetskom ratu. Međutim, vratimo se u posljednje dane ljeta 1944. godine. Ulaskom postrojbi Crvene armije na područje njemačke saveznice Rumunjske, dolazi do drama tičnih događaja na europskome jugoistoku. Nakon prevrata Rumunjska je 25. kolovoza 1944. objavila rat Njemačkoj, a zatim 8. rujna 1944. i Bugarska. Nakon što je Crvena armija izbila na Dunav i nekadašnju jugoslavensko-rumunjsku granicu, Hitler je 26. kolovoza 1944. izdao zapovijed za povlačenje postrojbi s dijela egejskih otoka, a nakon svega tri dana zapovijed za povlačenje s cjelokupnoga područja jugoistoka Balkana.

Dana 7. rujna 1944. započelo je njemačko povlačenje s otoka Mljeta i Korčule te s dijela otoka Brača, a uskoro je započela i evakuacija s otoka Hvara i Šolte te poluotoka Pelješca. Na području Dalmacije došlo je do znatnoga povećanja pomorskoga prometa, a pogonsko gorivo postalo je najtraženija stvar kod njemačkih logističara.

Cijeli tekst pročitajte u novom broju VP-a koji je u prodaji od 5. srpnja 2020. 

DRUGI SVJETSKI RAT - OKUPACIJA I KOLABORACIJA (Drugi dio) Njemačka civilna i vojna uprava u Ukrajini DRUGI SVJETSKI RAT - OKUPACIJA I KOLABORACIJA (Prvi dio) Okupacija i kolaboracija u Ukrajini DRUGI SVJETSKI RAT - OKUPACIJA I KOLABORACIJA (DRUGI DIO) Ruska oslobodilačka vojska
 
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.