Filmaši u našoj regiji kao da se ne mogu odmaknuti od ratova koji su uslijedili nakon raspada Jugoslavije. Taj period obiluje nasiljem, sumnjivim likovima, ratnim zločincima, herojima i povijesnim događajima koji su obilježili ratove 90-ih.
Takve teme sigurno će izazvati bar minimalne kontroverze, a inspiracije je mnogo, pa zato nije neobično da je većina regionalnih filmova ili smještena u taj period ili su im glavni likovi trajno obilježeni ratovima i ne mogu od njih pobjeći ni u poratnom razdoblju. Hrvatska je nedavno imala „Generala“ i „Nestale“, a nakon „Ničije zemlje“, BIH opet ima sjajnog potencijalnog kandidata za Oskara za strani film. Ove godine to je „Quo Vadis, Aida?“, ratna drama o Aidi koja radi kao prevoditeljica u UN-ovoj bazi u Srebrenici u ljeto 1995.
Nakon što vojska Republike Srpske prevođena Mladićem okupira Srebrenicu, Aida želi pokrenuti nizozemske snage UN-a smještene u bazi i ukazati im na nadolazeću prijetnju kako bi pokušala spasiti izbjeglice, ili barem svoju obitelj.
„Quo Vadis, Aida?“ je izuzetno napet i moćan u svom prikazu genocida koji se dogodio u Srebrenici, ali to postiže fokusiranjem na samo jednu individuu, čime se gubi osjećaj za veličinu zločina i sistematičnost ovog monstruoznog čina.
Cijeli tekst pročitajte u novom broju VP-a koji je u prodaji od 8. siječnja 2020.