IZ NOVOG BROJA

Vizualno lijepa posveta preminulom reporteru

Dschoint Ventschr Filmproduktion
02.07.2019.
u 07:51

Izvrsno kombinirajući dokumentarni film i animaciju, redateljica Anja Kofmel stvorila je zanimljiv uradak u kojemu istražuje smrt svoga bratića, švicarskoga ratnog reportera koji je umro u nerazjašnjenim okolnostima u Slavoniji 1992. godine.

„Politički škakljiv dokumentarac“, „U čemu je problem s filmom ‘Chris the Swiss’?“ i „Kontroverzni film koji je na noge podigao branitelje“ samo su neki od naslova članaka o dokumentarno-animiranome filmu Anje Kofmel „Chris the Swiss“ (hrvatski: „Švicarac Chris“).

Oko filma se prije pola godine podignula poprilična buka: Hrvatski audiovizualni centar (HAVC) prvo je kritiziran jer je pristao na koprodukciju, onda su ipak odlučili da neće isplatiti dogovoreni iznos, a na kraju su u cijelu priču ušle i braniteljske udruge koje su kritizirale film. I dok se kod nas vodila rasprava oko filma i pisalo treba li ga na neki način zabraniti ili cenzurirati, „Chris the Swiss“ je prošao sve svjetske festivale, osvojio najveće europske nagrade te bio prikazan na filmskome festivalu u Cannesu, što je popriličan uspjeh za „kontroverzni dokumentarac“.

Sam film na neki je način i osobno putovanje redateljice, s obzirom na to da Kofmel istražuje smrt svoga bratića, švicarskoga ratnog reportera Christiana Würtenberga zvanoga Chris. Chris je na samome početku Domovinskoga rata došao izvještavati iz Hrvatske za švicarski radio, ali uskoro je pristupio PIVu te je ubijen u nerazjašnjenim okolnostima u blizini Osijeka 6. siječnja 1992. godine. Dvadeset i sedam godina kasnije Kofmel uz kombinaciju dokumentarističkoga pristupa i animacije pokušava povezati konce ove priče i dobiti odgovore na pitanja zašto je Chris otišao u rat kao novinar, a završio kao aktivni sudionik, te tko je odgovoran za njegovu smrt.

Ono što ovaj dokumentarac možda izdvaja iz sličnih istraživačkih pothvata prvenstveno je obiteljska poveznica koja konačni uradak čini zanimljivijim, ali dokumentarni dio subjektivnijim. Kofmel ne istražuje samo okolnosti Chrisova ubojstva i gole činjenice, nego želi saznati i kakva je Chris bio osoba, tj. što ga je natjeralo da ode u rat te kasnije odbaci svoj radio i uzme pušku u ruke. Na početku saznajemo iz intervjua s njegovom (i redateljičinom) obitelji da su teme njegova izvještavanja uvijek bile društvene nepravde: siromaštvo, zlostavljanja, ovisnosti…

Cijeli tekst pročitajte u novom broju VP-a koji je u prodaji od 5. lipnja 2019.       


 
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije