IZ NOVOG BROJA

Schnellboote - 1941. godina: britanski odgovor

Wikimedia Commons
13.05.2020.
u 07:53

Početkom 1941. Britanci su reagirali tako što su reorganizirali svoje Priobalne snage Kraljevske mornarice i tako što su ubrzali svoj program konstrukcije novih brodova.

Početkom 1941. godine Britanci su reagirali tako što su reorganizirali svoje Priobalne snage („Coastal Forces“) Kraljevske mornarice („Royal Navy“) i tako što su ubrzali svoj program konstrukcije novih brodova.

Britanska brodogradilišta, poput British Power Boat Company ili Vosper & Company, koja su bila prihvatila vladine odredbe prije nego što je objavljen ulazak Britanije u rat 3. rujna 1939., već su počela s isporukom svojih plovila, koja su se sada raspoređivala u razne flote Kraljevske mornarice. Konvoje su odsad pratili ne samo razarači i korvete, nego i MTB-i („Motor Torpedo Boat“) i MGB-i („Motor Gun Boat“), koji su zajedno bili jednako kvalitetni kao i njihovi suparnici u njemačkoj ratnoj mornarici („Kriegsmarine“). Primjenjujući njemačke taktike, Britanci su započeli s upotrebom MTB-a i MGB-a u zajedničkim skupinama u kombiniranim operacijama s ciljem uništenja neprijateljskoga priobalnog prometa, operirajući tako kroz morsko područje Doverskih vrata (eng. Strait of Dover; franc. Pas-de-Calais), najužega dijela (oko 32 km) kanala La Manche.

Zajedno s novim brodovljem Britanci su nakon početka 1941. godine razvili i upotrijebili seriju mjera osmišljenih za eliminaciju prijetnje njihovu pomorskom prometu, kojemu su u prvome redu najveću štetu nanosili „S-Booti“. Situacija se počela mijenjati kada su Britanci u borbe uveli eskadrile noćnih zrakoplova specijaliziranih za akcije protiv priobalnih plovila. Tijekom zime 1942. godine Kraljevske zrakoplovne snage Priobalnoga zapovjedništva („RAF Coastal Command“) i Kraljevske zrakoplovne snage Lovačkoga zapovjedništva („RAF Fighter Command“) zajedno su poduzele 187 napada protiv formacija „S-Boota“, međutim, nije potopljen nijedan njemački torpedni čamac. Njemački brodovi pokazali su se ekstremno zahtjevnim metama s obzirom na njihovu veliku brzinu i pokretljivost, te zbog njihovih relativno niskih silueta. U lipnju 1942. godine, užasnut takvim slabim rezultatima, britanski Admiralitet („Admiralty“ ili „Office of the Admiralty and Marine Affairs“) odlučio je prebaciti Priobalnomu zapovjedništvu zrakoplove tipa „Fairey Albacore“, opremljene noćnim radarima.

Cijeli tekst pročitajte u novom broju VP-a koji je u prodaji od 5. svibnja 2020. 


 

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije