"Jedan od najvećih, nakon braće Wright, čije će djelovanje ostati zlatnim slovima zapisano u povijesti avijacije bio je Louis Blériot, francuski inženjer, izumitelj i avijatičar. Louis je bio opsjednut letenjem od 1900. godine kada je prisustvovao pariškom sajmu eksperimentalnih letećih strojeva. Od tada pa sljedećih desetak godina uložio je sav svoj imetak u razvoj aviona. Za razliku od sistematskog pristupa kakav su imala braća Wright u konstruiranju svojih letjelica, gdje su se koristili znanstveno utemeljenim pristupom i iskorištavali sva prethodna teorijska saznanja i vlastite rezultate pokusa na modelima, Blériot je vođen velikim entuzijazmom izrađivao svoje avione bez puno planiranja. Ovakav pristup doveo je do velikog broja propalih projekata i uništenih aviona. U razdoblju do 1908. Blériot je konstruirao ukupno 10 aviona. Svi ovi avioni pokazali su se promašajem, a velika većina je uništena u nesrećama. Zanimljivo je da je Blériot uvijek osobno testirao svoje letjelice, svaki puta ugrožavajući vlastiti život."
"Nakon niza neuspjelih letjelica, učeći iz grešaka u njihovom dizajnu, godine 1909. u suradnji s Raymondom Saulnierom konstruiran je jednokrilni avion Blériot XI, bitno različit od svojih dvokrilnih suvremenika koji su u ono vrijeme bili prevladavajući koncept aviona. U odnosu na dvokrilne avione, Blériot XI imao je zbog jednokrilnog dizajna znatno manji aerodinamički otpor, što mu je olakšalo postizanje veće brzine. S ovim avionom Louis Blériot je uspostavio koncept klasičnog jednokrilnog aviona s motorom i vučnim propelerom u nosu zrakoplova i ispred krila iza kojega slijedi dugačak trup na čijemu se zadnjem kraju nalaze repne stabilizatorske i upravljačke površine. Stajni trap sastojao se od prednja dva glavna kotača i jednog repnog kotača. Svoj prvi let Blériot XI imao je 23. siječnja 1909. godine. Sljedećih nekoliko mjeseci Blériot je usavršavao avion kako bi ostvario bolje performanse letjelice, između ostalog i ugradnjom rudimentarnog, ali pouzdanog trocilindričnog radijalnog Anzani motora, snage 25 KS-a, koji je pokretao dvokraki drveni propeler. S ovakvom pogonskom grupom avion je postizao brzinu od 75 km/h. Najveći uspjeh koji je Louis Blériot ostvario sa svojim zrakoplovom Blériot XI bilo je prvo u povijesti avionsko povezivanje francuske i engleske obale, prelijetanjem Engleskog kanala. Nagrada od 1.000 funti koju su raspisale engleske dnevne novine ˝Daily Mail˝ i vječna slava bili su više nego dovoljan motiv da se iskuša stvarna vrijednost aviona Blériot XI."
Ovo je dio teksta iz knjige Ivana Jurilja “Avijacija i avion” koja je na svim kioscima, a upravo obilježavamo 110 godina od prvog održivog, upravljivog leta u letjelici težoj od zraka i pogonjenoj motorom. Jedan od najvećih trenutaka ljudske povijesti nastao je kao rezultat neumornog rada braće Wright i njihovih prethodnika te označio početak razdoblja avijacije i postavio temeljne postavke za buduće konstruktore raznih motornih zrakoplova. Prva domaća knjiga koja opisuje povjesni razvoj aviona i tehničke revolucije. Autor nastoji opisati najvažnije događaje te podsjetiti na neke od najvažnijih pojedinaca u povijesti avijacije te knjiga paralelno prati tehnički razvoj i evoluciju aviona kao vrste zrakoplova. Knjigu možete kupiti u knjizarama Tisak Medije i u ostalim boljim knjizarama u cijeloj Hrvatskoj za 149,90kn, izravno od nakladnika na mail - prodaja@despot-infinitus.com ili na internet stranicama supershopa http://www.mondo.hr