DRUGI SVJETSKI RAT

Zrakoplovstvo na nosačima aviona japanske carske mornarice

Tokyo
Foto: Wikimedia Commons
1/3
29.05.2015.
u 20:20

Maksimalna brzina lovca iznosila je 525 km/h, a ukupni dolet je 3.100 kilometara. Lovac A6M2 Zero je u trenutku ulaska u naoružanje japanske mornarice smatran najsuvremenijim zrakoplovom na svijetu.

Tijekom Drugoga svjetskog rata, japanska carska mornarica imala je najsuvremenije zrakoplove na svijetu. Vjerojatno ste već čuli za "besmrtni" Zero i ostale avione koji su bili bio japanskog vojnog arsenala četrdesetih godina. Danas ćemo prikazati dva najpoznatija borbena aviona; obično su uzlijetali s nosača koji su plovili prema svojim neprijateljima.

Lovački zrakoplov Mitsubishi A6M2 „Zero“

Model je ušao u sastav zračnih snaga unutar carske mornarice u lipnju 1940. godine. Zero lovac bio je izuzetno pokretljiv i naoružan parom topova i strojnica. Izgrađen je od lakih metala, a jedan od njegovih nedostataka je slaba oklopna zaštita. Naime, oklopna ploča nije postojala iza pilotskog sjedišta, a spremnici za gorivo također nisu imali zaštitu. Prednosti lovca Zero su izvrsne letne performanse (pokretljivost pri malim brzinama) koje su ostvarene smanjenjem mase zrakoplova, čime je letjelica dovedena na granicu potrebne čvrstine i otpornosti na pogotke. Lovcem je upravljao jedan pilot, motor Nakajima NK1F Sakae 12 je imao snagu 950 (KS), naoružan je dvama topovima kalibra 20 mm na krilima (streljivo 60 granata) i dvjema strojnicama kalibra 7,7 mm (ukupno 1.000 metaka).

Maksimalna brzina lovca iznosila je 525 km/h, a ukupni dolet je 3.100 kilometara. Lovac A6M2 Zero je u trenutku ulaska u naoružanje japanske mornarice smatran najsuvremenijim zrakoplovom na svijetu. Spomenuti lovac djelovao je na svim japanskim nosačima unutar Mješovite flote, a ukupna proizvodnja (svih modela) iznosila je 10.500 letjelica.

Foto: free-images.gatag.net

Torpedni bombarder Nakajima B5N1

Letjelica je u studenome 1937. ušla u serijsku proizvodnju pod oznakom mornarički zrakoplov model 97-1. Letjelica je bila izrađena od metalnih cijevi, s oplatom od legura i lakih metala. Krilo s dvjema remenjačama imalo je oplatu od legura i lakih metala. Posada je sastavljena od pilota, bombardera i strijelca vezista. Kupola za nišanjenje prilikom bombardiranja nalazila se na lijevom krilu. Spremnik za gorivo bio je zapremnine 1.150 litara. Pogon bombardera bio je motor Nakajima Hikari 3, jačine 770 konjskih snaga. Letjelica je bila naoružana strojnicom kalibra 7,7 mm, torpedom ili bombom od 800 kilograma. Maksimalna brzina letjelice iznosila je 369 km/h, a ukupan dolet 1.990 kilometara. Spomenuti torpedni bombarder djelovao je na svim japanskim nosačima unutar Mješovite flote, a ukupna proizvodnja (svih modela) iznosila je 1.149 letjelica.

Foto: markkaiser.com

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije