Kako bi se ostvarila planirana kopnena invazija na Veliku Britaniju, nacistička Njemačka najprije je morala neutralizirati britansko zrakoplovstvo. U kasno proljeće 1940. njemački lovci i bombarderi počeli su napadati britanski pomorski promet u La Mancheu ne bi li u borbu uvukli Britansko kraljevsko zrakoplovstvo (RAF) te ga zahvaljujući brojčanoj nadmoći uništili. No britanski zapovjednik Haugh Dowding čuvao je svoje malobrojne lovce »Spitfire « i »Hurrican«, tako da su Nijemci morali promijeniti taktiku. Prema planu zapovjednika njemačkog »Luftwaffea« Hermanna Göringa u drugoj fazi nazvanoj »Dan orla« (njem. »Adlertag« ) trebalo je uništiti britansko zrakoplovstvo na zemlji te mu razbiti komunikacije i radarski sustav. U zoru 13. kolovoza 1940. bombarderi i lovci 2. i 3. »Luftflottea « krenuli su preko kanala na Britaniju. Sam napad Nijemci nisu dobro obavještajno pripremili.
Smatrali su da britanski radari nisu umreženi te da lovci dobivaju podatke sa zemlje. No dok su Nijemci kanalom bezuspješno tražili britanske lovce, kompletirana je radarska mreža. Britanci su također dešifrirali njemačka meteorološka izvješća pa su točno znali ciljeve napada. Ipak, Nijemci su uspjeli uništiti više britanskih aerodroma, a oštećene su i neke radarske stanice. No najveću štetu napravile su zalutale bombe »Luftwaffea« koje su razbile dalekovodnu mrežu i onemogućile napajanje radara. U cijeloj akciji »Luftwaffe« je izgubio dvjesto pilota, no njemački su napadi, promjenljiva uspjeha, nastavljeni i idućih dana. Na kraju su brojčano jači Nijemci pobijedili britansko zrakoplovstvo, a da to nisu ni znali. Adolf Hitler potkraj je listopada zaključio da nije postignuta zračna premoć nad Britanijom te odgodio iskrcavanje, ne znajući da je RAF raspolagao samo s još pedesetak koliko-toliko uporabljivih aviona. Mnogi se povjesničari slažu da je zračna bitka za Britaniju dobivena u vrlo teškoj borbi. Mnogi smatraju da je jedan od jezičaca na vagi bila i 303. lovačka eskadrila RAF-a osnovana 2. kolovoza 1940. godine. 303. eskadrila, nazvana »Kościuszko« prema poljskom nacionalnom junaku, bila je jedna od 16 eskadrila RAF-a koje su ustrojili Poljaci izbjegli u Francusku, a zatim u Veliku Britaniju nakon poraza Poljske. Sastavljena od prekaljenih veterana na samome početku zračne bitke za Britaniju, isprva je bila opremljena pomalo zastarjelim lovačkim zrakoplovima Hawker Hurricane.
Iako je bila još službeno na uvježbavanju, potkraj kolovoza poljski pilot Ludwik Paszkiewicz srušio je prvi njemački zrakoplov. Sljedećega dana eskadrila je proglašena operativnom i odmah se aktivno uključila u zračne borbe te u samo prvom tjednu djelovanja ostvarila gotovo 40 zračnih pobjeda. Do listopada, kada je 303. eskadrila povučena na odmor, njezini su piloti srušili 126 njemačkih zrakoplova u samo šest tjedana. Najviše njih oborio je češki pilot Josef František, njih 17, čime je ujedno bio i jedan od najboljih savezničkih asova bitke za Britaniju. Zanimljivo je da je u 303. eskadrili letio i Miroslav Ferić, poljski pilot hrvatska podrijetla, koji je srušio osam njemačkih zrakoplova. Potkraj siječnja 1941. godine 303. eskadrila opremljena je modernijim lovcima »Supermarine Spitfire«, a potkraj rata američkim »Mustanzima « te je nastavila nizati zračne pobjede u ratu nad Europom. Do kraja Drugoga svjetskog rata sa 297 zračnih pobjeda 303. poljska lovačka eskadrila »Kościuszko« bila je najbolja saveznička eskadrila uopće. Ipak, ni to nije bilo dovoljno da bude pozvana na veliki saveznički pobjednički mimohod u Londonu. Iako su se masovno borili u britanskim redovima, zbog politike prema SSSR-u Poljaci, uključujući i pilote, su jednostavno zaboravljeni.
Myth Three: The British were so short of pilots by the third successive month of aerial combat (September, 1940) that youths with no flying experience were thrown to the Nazi wolves. Britain had an almost constant supply of 1,400 reasonably well-trained pilots available throughout the crucial weeks of the battle. The shortfall was never above 10%. The Germans did suffer a deficit, which reached a crippling one-third level by September. It was Winston Churchill who started the overwhelming-odds myth with his August, 1940, phrase, "Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few." Comments Overy: "If Fighter Command were the 'few,' German fighter pilots were fewer."