IZ NOVOG BROJA

Prvi borbeni let MiG-a 21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva

Zdravko Senčar
11.03.2022.
u 08:24

Pilot koji je izvršio taj povijesni let u povijesnom trenutku bio je Darko Cigrovski. Polijetanje je bilo sa zagrebačkog Plesa tog velikog jutra 19. veljače 1992. godine, glatko i sigurno, a odande je zauzet smjer leta prema Karlovcu.

Naslovnica Večernjeg lista od 20. veljače 1992. godine za povijest je obilježila polijetanje hrvatskog MiG-a 21 na prvu zadaću borbeno-demonstrativnog leta prema i preko prve crte bojišnice.

Pilot koji je izvršio taj povijesni let u povijesnom trenutku Domovinskog rata i Hrvatskog ratnog zrakoplovstva bio je Darko Cigrovski. Kako je on bio prvi pilot Hrvat koji je napustio aerodrom Batajnicu, vojnu bazu nadomak Beograda, usud je odabrao baš njega za taj dan ponosa i slave. Polijetanje je bilo s Plesa tog velikog jutra 19. veljače 1992. godine, glatko i sigurno, a odande je zauzet smjer leta prema Karlovcu. Trenutak prije, kada je s ponosom sjeo u MiG-21 sa šahovnicom, duboko mu se urezao u sjećanje. Prije toga, dan ranije, vratio se doma s posla s tog istog Plesa autobusom u svoju Pregradu u hrvatskom zagorju. Negdje iza ponoći, u gluho doba noći, čuo je da mu netko baca kamenčiće na prozor spavaće sobe. Bio je to policajac PU Pregrada i rekao: „zvali su tvoji da sutra dođeš ranije na posao”. To je bio jedini mogući način komunikacije jer tada su u Zagorju tek rijetki imali telefon. Policajci ništa više nisu znali.

Ujutro, odlazi na posao, u mislima mu razne kombinacije. Nešto se valjda događa kad tako zovu. Po pristizanju na aerodrom, Milan Maček u činu potpukovnika (tada još nitko od pilota nije imao hrvatske činove) i stariji kolega koji je tada vodio tek jedva ustrojeni HRZ i PZO, izdaje mu zadaću borbeno-demonstrativnog leta na ruti Pleso–Karlovac-Pleso. I ništa više. Bez posebnih, a važnih detalja. Kao i Hrvatska vojska u to vrijeme u cjelini, i HRZ i PZO bio je u povojima, tek je počeo stajati na čvrste noge. Zahvaljujući školovanim i znanjem bogatim časnicima počele su se ocrtavati konture buduće snažne i odlučne Hrvatske vojske. No tada, tog velikog dana, nije imao na uvid čak ni zemljovide obostranog raporeda vojnih snaga. Ono što se pouzdano znalo bilo je to da je neprijatelj na istočnom rubu Karlovca i da neprijateljski radar na Plješevici radi 24 sata, a obližnji bihački aerodrom ima dežurni par Migova 21.

Cijeli tekst pročitajte u novom broju VP-a koji je u prodaji od 5. ožujka 2022.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije